حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نقش باکتری های روده در لاغری
12 آوریل 2018 - 19:40
شناسه : 3002
بازدید 268
7

مطالعه محققان دانشگاه “شیکاگو” نشان می‌دهد که باکتری‌های روده کوچک، می‌توانند به طور مستقیم جذب چربی را کنترل کرده و نقش مهمی در چاقی داشته باشند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه باکتری‌های روده کوچک به هضم و جذب مواد غذایی پرچرب کمک می‌کنند. محققان می‌گویند که در آینده ما می‌توانیم با جلوگیری از […]

ارسال توسط :
پ
پ

مطالعه محققان دانشگاه “شیکاگو” نشان می‌دهد که باکتری‌های روده کوچک، می‌توانند به طور مستقیم جذب چربی را کنترل کرده و نقش مهمی در چاقی داشته باشند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه باکتری‌های روده کوچک به هضم و جذب مواد غذایی پرچرب کمک می‌کنند.

محققان می‌گویند که در آینده ما می‌توانیم با جلوگیری از فراوانی باکتری‌های خاصی که باعث جذب چربی می‌شوند، با چاقی مبارزه کنیم.

گروهی از محققان دانشگاه “شیکاگو” تصمیم گرفتند تا نقش باکتری‌های روده در هضم و جذب چربی را درک کنند.

توجه محققان در این مطالعه بر روی یک منطقه بسیار معروف روده کوچک به نام “ریزاندامگان همزیست  یاریزسازوارگان همزیست” (microbiome) بود.

“یوجن بی. چانگ” (Eugene B. Chang)، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: تعداد کمی از محققان بر روی ریزاندامگان همزیست روده کوچک مطالعه کرده‌اند، اما این ناحیه جایی است که اکثر ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی، هضم شده و جذب می‌شوند.

این مطالعه با بررسی موش‌های بدون میکروب و بدون هیچ گونه باکتری روده آغاز شد. این موش‌ها با رژیم‌های غذایی پرچرب تغذیه شدند، اما وزن آنها افزایش نیافت. بنابراین محققان دریافتند که چربی‌ها از طریق مدفوع آنها دفع می‌شوند.

در آزمایشی دیگر نوعی دیگر از موش‌ها به نام “عاری از پاتوژن خاص” (SPF) مورد مطالعه قرار گرفتند. این موش‌ها سالم بودند اما به تنهایی سبب ایجاد انواع مختلفی از باکتری‌های روده‌ای می‌شدند.

موش عاری از پاتوژن خاص، در یک رژیم غذایی پرچرب، وزنش افزایش یافت و بنابراین محققان افزایش برخی سویه‌های باکتری در روده کوچک را که ظاهرا توسط غذاهای پرچرب جذب می‌شدند، شناسایی کردند.

تعداد باکتری‌های “کلوستریدیاسه”  (Clostridiaceae) و “Peptostreptococcaceae” در روده کوچک افزایش یافتند، در حالی که سایر میکروب‌ها، از جمله “بیفیدوباکترها” (Bifidobacteriacaea)  و”Bacteriodacaea“، به طور قابل توجهی کاهش یافتند.

“چانگ” گفت: بعضی از رژیم‌های غذایی سنگین مانند غذاهایی با کالری بالا، جذب گونه باکتری‌های خاصی را در روده کوچک افزایش می‌دهند.

این تحقیق نشان داد که چگونه باکتری‌های روده کوچک می‌توانند به طور مستقیم جذب چربی را کنترل کنند و اینکه این باکتری‌ها می‌توانند نقش مهمی در چاقی داشته باشند.

نتایج این تحقیق در مجله “Cell Host & Microbe” منتشر شده است.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.