حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نظر وزیر کار درباره حداقل دستمزد!
02 فوریه 2019 - 23:26
شناسه : 5041
بازدید 208
6

پس از شنیدن تمام اخبار گرانی اعم از گوشت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان، مرغ کیلویی ۱۳ هزار تومان، خودروهای گران شده و تمام اجناسی که بسته به قیمت دلار قیمت آنها بالا رفته است امروز شاهد آن بودیم که محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که حداقل دستمزد کفاف تامین معیشت […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از شنیدن تمام اخبار گرانی اعم از گوشت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان، مرغ کیلویی ۱۳ هزار تومان، خودروهای گران شده و تمام اجناسی که بسته به قیمت دلار قیمت آنها بالا رفته است امروز شاهد آن بودیم که محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که حداقل دستمزد کفاف تامین معیشت نمی کند!

در حالی که کمتر از 2ماه تا پایان سال باقی مانده است،نگرانی کارگران درباره دستمزد شروع شده است. عقب ماندگی مزدی از یک سو و مشکلات تولید از سوی دیگر باعث شده تا این نگرانی هر روز بیشتر ازروز گذشته شود. آنطور که نمایندگان کارگران می گویند در حال حاضر حداقل دستمزد تنها پاسخگوی 25 درصد هزینه های زندگی است.

محمد شریعتمداری، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند افزود: با توجه به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر نسبت سبد معیشت با حداقل دستمزد از دست رفته است و امیدواریم که امسال با همکاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط تصمیم عادلانه‌تری در شورای عالی کار گرفته شود.

وی با اشاره به شرایط موجود گفت: امسال نمی‌توان درصد افزایشی را به تنهایی مطرح کرد بلکه باید در کنار آن جزء ثابتی هم برای بهبود شرایط کاری کارگران در نظر گرفته شود.

شریعتمداری با بیان اینکه من با همه توانم در دولت برای حل مشکلات کارگران گام برمی‌دارم، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و مشکلات را با کمک یکدیگر برطرف کرد.

*تغییرترکیبی در شورای عالی کار

وزیرکار درباره این مطالبه که مشاغلی نظیر خبرنگاری نیز به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شود، افزود: تعداد زیادی از مشاغل متقاضی این امر هستند که باید در شورای ویژه این کار بررسی و تصویب شود. خبرنگاری و رانندگان ماشین‌های سنگین نیز از مواردی است که مطرح شده و تسریع در رسیدگی را دنبال می‌کنم تا به نتیجه برسد.

وی همچنین از تلاش برای تغییر ترکیبی در شورای عالی کار خبر داد و گفت: این امر برای این است که کارگران حضور بیشتری داشته باشند و تا زمانی که شورای عالی تأمین اجتماعی احیا شود، حق کارگران تامین شود.

منبع: تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.