حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
می خواهید فرزند قدبلند داشته باشید این مطلب را بخوانید
09 فوریه 2018 - 23:18
شناسه : 2328
بازدید 239
8

از نظر زیبایی شناختی فرد قدبلند زیباتر از فرد کوتاه قد است و چشم نواز تر است. به خاطر همین اصل بیشتر والدین به دنبال این هستند که فرزندانی بلندقد داشته باشند. فرزندشان را به کلاس های والیبال و بسکتبال می فرستند تا به وسیله پرش های زیاد قد فرزندشان بلندتر شود اما غافل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

از نظر زیبایی شناختی فرد قدبلند زیباتر از فرد کوتاه قد است و چشم نواز تر است. به خاطر همین اصل بیشتر والدین به دنبال این هستند که فرزندانی بلندقد داشته باشند. فرزندشان را به کلاس های والیبال و بسکتبال می فرستند تا به وسیله پرش های زیاد قد فرزندشان بلندتر شود اما غافل از اینکه در اولین درجه باید به دریافت ویتامین های بدن کودک خود توجه کنند. ما برخی از این ویتامین ها را به شما معرفی می کنیم

ویتامین D

بسیاری از کودکان به دلایل ژنتیکی قادر نیستند به اندازه کافی و مناسب قد بکشند. بنابراین، والدین باید تهیه غذاهایی را که منبع ویتامین D هستند در اولویت قرار دهند. ویتامین D در واقع یک شتاب‌دهنده رشد فیزیکی در کودکان است و در عین حال از بروز ریکتز و فرسایش استخوان جلوگیری می‌کند. فسفر و کلسیم موجود در ویتامین D در زمانی کوتاه به رشد سریع جسمانی کودک و افزایش قد او کمک می‌کنند.

زینک (روی)

اگر احساس می‌کنید قد کودک شما رشد کافی نداشته و کوتاه مانده است، از مصرف روی غافل نشوید زیرا این ماده معدنی موجب از سر گرفته شدن رشد استخوان‌ می‌شود. روی را می‌توانید به طور طبیعی با تهیه تخم‌مرغ و گوشت قرمز برای فرزندانتان تامین کنید. برنامه‌‌های غذایی را طوری ترتیب دهید که زینک یا همان روی در آن‌ها نقش پر رنگی داشته باشد.

 نوشیدن شیر غنی شده برای کودکان بسیار سودمند است. نه تنها سلامت و استحکام استخوان های آن ها را ضمانت می کند بلکه به رشد بهتر آنها نیز کمک می کند. نوشیدن روزانه شیر غنی شده به کودکان شما…

ویتامین A

ویتامین A که به آن رتینول نیز می‌گویند یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای افزایش قد در کودکان است. باید غذاهایی را برای کودکتان انتخاب کنید که مقدار زیادی از این ویتامین داشته باشند. ویتامین A علاوه بر کمک به افزایش قد کودکان، برای استخوان‌ها تولید کلسیم می‌کند و رشد بدن را تقویت می‌کند. به طور خلاصه، کلم بروکلی، هلو و بسیاری از میوه‌ها سرشار از ویتامین A هستند.

ویتامین B Complex 

این ویتامین نقش‌های چندگانه‌ای در رشد جسمانی کودک بازی می‌کند. ۱۱ ویتامین، تشکیل دهنده ویتامین B Complex هستند و به ساخت بدن کمک می‌کنند. به غیر از این ۱۱ ویتامین، ویتامین B12 یا کوبالامین عاملی است که بدون تخریب استخوان‌ها و بافت‌ها موجب افزایش قد می‌شود. متخصصان کودک برای کمک به بلند شدن قد کودکان برای آن‌ها ویتامین B Complex را تجویز می‌کنند.

ویتامین C

ویتامین C یا اسکوربیک به طور طبیعی برای افزایش سرعت رشد و بلوغ جسمانی ضروری است. این ویتامین که مختص رشد و نمو بدن است، باید حتما در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود تا روند رشد جسمانی و قد کشیدن کودک با تاخیر روبرو نشود. مرکبات، موز و آووکادو برخی از مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند برای تغذیه استخوان‌ها، تشکیل کلاژن‌های جدید و تجدید قوای جسمانی هستند.

ویتامین F

این ویتامین حاوی پُلی چربی غیر اشباع و ترکیبات دیگری برای رشد سلول‌ها، ترمیم و ساخت استخوان‌ها و جلوگیری از ضعف بدن است. علاوه بر این، روند رشد را در کودکان سرعت می‌بخشد. فرزندانتان را به خوردن غذای دریایی عادت دهید. مصرف ماهی سالمون و روغن کانولا نیز برای رشد آن‌ها در دوران بلوغ و نوجوانی پر فایده است.

ویتامین K

بدن برای رشد مناسب استخوان‌ها نیاز به کلسیم دارد. مطالعات انجام شده بسیاری نقش ویتامین K را در تقویت روند رشد اثبات کرده‌اند. بنابراین کودکان نیز برای جلوگیری از بروز فرسایش استخوان‌ها و افزایش سرعت قد کشیدن باید از مواد حاوی ویتامین K تغذیه کنند.

کلسیم

کلسیم به ماده معدنی رشد دوباره معروف است و در رشد و نمو کودکان یک عنصر اساسی محسوب می‌شود. با این حال گاهی کودکان به دلیل مصرف ناکافی مواد غذایی حاوی کلسم، با کمبود آن مواجه می‌شوند. مصرف مواد غذایی مثل شیر و موز، محصولات لبنی مثل ماست و پنیر به رشد و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

منیزیوم

منیزیوم با تقویت استخوان‌ها بافت عضلانی را نیز تقویت می‌کند. منیزیوم با همکاری فسفر موجب افزایش رشد جسمانی کودکان می‌شوند.

منبع: کتاب کاله

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.