حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مکمل بخوریم یا غذای مغذی؟
28 آوریل 2019 - 13:55
شناسه : 5687
بازدید 237
11

خیلی از افراد بر این باورند که برای سالم ماندن باید دست به دامان مکمل های غذایی بشوند! این در حالی است که مکمل های غذایی نباید جایگزین وعده های غذایی اصلی بشوند و حتما مواد معدنی مورد نیاز بدن باید از طریق مواد غذایی جذب بدن شود. مکمل های غذایی نباید جایگزین وعده های غذایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

خیلی از افراد بر این باورند که برای سالم ماندن باید دست به دامان مکمل های غذایی بشوند! این در حالی است که مکمل های غذایی نباید جایگزین وعده های غذایی اصلی بشوند و حتما مواد معدنی مورد نیاز بدن باید از طریق مواد غذایی جذب بدن شود.

مکمل های غذایی نباید جایگزین وعده های غذایی اصلی، که برای پرورش بدن ضروری اند بشوند. بسیاری از مکمل ها حاوی مواد فعالی هستند که ممکن است اثرات بیولوژیکی قوی داشته باشند. ترکیب مکمل ها، مخلوط کردن مکمل ها با داروها یا مصرف بیش از حد مکمل های خاص، به خصوص ویتامین A، ویتامین D و آهن مضر یا حتی تهدید کننده زندگی هستند.

مولتی ویتامین ها، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C هیچ منفعت یا خطری در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و یا مرگ زودرس ندارند. اما اسید فولیک و ویتامین B خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.

البته باید گفت که برخی مطالعات ارتباط بین اضافه مصرف مواد مغذی و نتایج نامطلوب آن، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان های خاص را نشان می دهد. به عنوان مثال:

مصرف کافی از ویتامین A، K، روی و منیزیم – از مواد غذایی و مکمل ها – با خطر کمتر مرگ همراه است.
مصرف کافی ویتامین A، ویتامین K و روی از مواد غذایی و مکمل ها، با خطر پایین تر از بیماری های قلبی عروقی همراه است.
مصرف بیش از حد کلسیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است.

بعلاوه افراد مبتلا به کمبود ویتامین D که از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند، احتمال افزایش خطر مرگ و میر را به همراه دارند.

منبع: شفقنا- www.medicalnewstoday.com

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.