حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مقصر اصلی آلودگی هوا چیست؟
28 دسامبر 2017 - 11:02
شناسه : 2082
بازدید 259
7

آلودگی هوا عجیب این روزها خبر ساز شده و همه توجه ها را به خود جلب کرده! ولی بزرگترین سوال این است که مقصر اصلی این همه هوای آلوده کیست؟ در این مطلب مقصر اصلی را از زبان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شناسایی می کنیم. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: عمده آلودگی […]

ارسال توسط :
پ
پ
آلودگی هوا عجیب این روزها خبر ساز شده و همه توجه ها را به خود جلب کرده! ولی بزرگترین سوال این است که مقصر اصلی این همه هوای آلوده کیست؟ در این مطلب مقصر اصلی را از زبان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شناسایی می کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: عمده آلودگی هوای تهران به دلیل تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در سطح شهر است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مبارزه با حیوانات موذی و خبری که در فضای مجازی مبنی بر وجود موش‌های زنده‌خوار و حمله آنها به روی زمین در صورت بروز زلزله پخش شده بود، گفت: من از تعداد موش‌ها اطلاع ندارم. اما همکاری محیط زیست با شهرداری تهران برای مبارزه با جانواران موذی در سطح شهر روال خود را دارد.

وی درباره مسئله آلودگی هوا در کلانشهرها عنوان کرد: عمده آلودگی هوای تهران به دلیل تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در سطح شهر است. ما پیگیری می‌کنیم تا اگر به طور مثال سازمان هواشناسی اعلام کند آلودگی هوا خواهیم داشت به طور جدی ورود کرده و از چند روز قبل، مانع ورود خودروهای سنگین به شهر شویم.

کلانتری گفت: جایگزینی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده چند سال طول می‌کشد که البته ۶۵ درصد از آلودگی‌های نیز برای تردد این خودروهاست. با برطرف کردن آنها دو سوم آلودگی‌ها حل می‌شود اما این امر در دراز مدت امکان‌پذیر است و به سرعت میسر نخواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.