حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مصاحبه اختصاصی با محمد رسولی – بخش اول
16 ژوئن 2019 - 11:49
شناسه : 6112
بازدید 301
9

انتخابات اتحادیه لوازم خانگی در تاریخ 4 تیرماه سال جاری در تالار سیاره برگزار می شود.  از اینرو برای آشنایی اعضای اتحادیه با نامزدهای انتخاباتی مصاحبه ای با محمد رسولی نامزد نواندیش اتحادیه داشتیم که بخش اول آن را حضورتان تقدیم می کنیم. پرسش 1- جناب آقای رسولی لطفا از خودتان و بیوگرافی تان برایمان […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتخابات اتحادیه لوازم خانگی در تاریخ 4 تیرماه سال جاری در تالار سیاره برگزار می شود.  از اینرو برای آشنایی اعضای اتحادیه با نامزدهای انتخاباتی مصاحبه ای با محمد رسولی نامزد نواندیش اتحادیه داشتیم که بخش اول آن را حضورتان تقدیم می کنیم.

پرسش 1- جناب آقای رسولی لطفا از خودتان و بیوگرافی تان برایمان بگویید؟
اینجانب محمد رسولی متولد سال 1354  هستم. مدرک تحصیلی ام دیپلم است. از آنجایی که پدرم در صنف لوازم خانگی مشغول به کار بود از همان دوران نوجوانی به کار در این صنف علاقمند شدم. از سال 1379 فعالیت صنفی را در امین حضور تهران با جدیت و پشتکار بیشتری ادامه دادم. مسیر شغلی ام تا به امروز که کاندیداتوری اتحادیه لوازم خانگی را پذیرفته ام؛ فراز و نشیب های بسیار زیادی داشته است که به حول و قوه ی الهی آنها را با موفقیت پشت سرگذاشته ام.
امیدوارم با حمایت و همراهی یکایک اعضای صنف بتوانم خدمتگزار مناسبی برای صنف باشم.

پرسش 2- خب جناب رسولی! لطفا به سوابق کاری تان هم اشاره بفرمایید؟
سال 1379 آغاز به کار صنفی در سه راه امین حضور با یک باب واحد استیجاری.
سال 1385 پیوستن جناب آقای آقایی به عنوان مباشر، انجام کار به شکل تیمی و افزایش گستره کاری از یک باب به سه باب فروشگاه.
سال 1393 آشنایی با تعدادی از نخبگان حوزه IT و حسابداری و مالی و متعاقب آن تاسیس شرکت صفابازارپارس با هدف فعالیت در حوزه بازرگانی لوازم خانگی.
سال 1394 شکل گیری فروشگاه اینترنتی دیدبازار در حوزه تخصصی لوازم خانگی.
سال 1397 پایه گذاری واحد بازرگانی شرکت صفابازار پارس بواسطه موفقیت در اخذ 5 برند معتبر و پرفروش داخلی و رسیدن به سطح اشتغالزایی با استعداد 25 نفر شغل مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم.

پرسش 3- جناب رسولی چه توانمندیهایی را در خودتان مشاهده کردید که نامزد انتخابات اتحادیه لوازم خانگی تهران شدید؟
همانطور که عرض کردم زندگی پرفراز و نشیبی داشته ام و در تمامی این مراحل خصوصیاتی از خودم بروز داده ام که مرا به شرایط امروزم رهنمون کرده است. روحیه ی خطرپذیری، کار هدفمند همراه با نظم و انضباط، تمرین و پشتکار ، پذیرای تغییرات و به روز بودن، روحیه ی کار جمعی و تیمی برخی از همین ویژگی ها است که مسبب موفقیت هایم تا به امروز بوده است. ضمن اینکه کسبه ای که مرا می شناسند؛ می دانند و آگاهند که صداقت، خوش رویی و خوش خلقی با همکاران و مشتری را همیشه سرلوحه ی کاری ام داشته ام و هیچ عاملی را جایگزین این مورد در کسب نمی دانم.
تمامی این خصایص بویژه دغدغه مندی ام نسبت به اوضاع فعلی صنف و نیاز به تغییراتی که در اتحادیه لازم می دیدم؛ مرا ترغیب به حضور در انتخابات کرد.
معتقدم که همیشه باید به سمت قله های پیشرفت حرکت داشته باشیم، هر لحظه که احساس کنیم که به تحرک نیازی نداریم و باید متوقف شویم، همان جا و لحظه، بزنگاهی است که محل و نقطه پرتگاه مان و سقوط مان است. پذیرش یک مسئولیت جدید می تواند همان نقطه پیشرفت باشد.
جدا از همه مباحثی که مطرح کردم معتقدم اتحادیه ظرفیت هایی دارد که تا کنون استفاده نشده است باید این ظرفیت ها فعال شود.
پرسش 4- شما به عنوان یک عضو اتحادیه چه نقدها و انتقاداتی را به اتحادیه و هئیت مدیره وارد می دانید؟
نقدهای زیادی به اتحادیه وارد است اما از آنجا که معتقدیم « امر به معروف»، مقدم بر «نهی از منکر» است فقط به سرفصل های انتقادات اشاره می کنم. از مواردی که می توانیم نام ببریم عبارتند از:
1- عدم شفافیت مالی
2- سطح پایین مشارکت اعضای اتحادیه و حتی کسبه ی صنفی غیر عضو
3- محدودیت منابع مالی و درآمدی اتحادیه
4- ضعف در کارهای مشاوره ای و مشورتی
5- عدم استفاده از همه ظرفیت های موجود اتحادیه و حتی اقشار وابسته.

پرسش 5 – جناب رسولی مصادیقی از عدم شفافیت مالی اتحادیه در ذهن دارید که برایمان بازگو کنید؟
بله . به عنوان مثال در همین جلسه 19 خرداد ماه سال جاری که از سوی اتحادیه برای بیان عملکرد سال 1397 برگزار شد اعلام گشت که اتحادیه 500 میلیون تومان درآمد و 600 میلیون تومان هزینه کرد داشته است. بیان این آمار و ارقام بدون اعلام اینکه ریز منابع و مخارج اتحادیه چه بوده است مصداق کامل عدم شفافیت است. یا اینکه در همین جلسه اظهار داشتند که اتحادیه لوازم خانگی به اتاق اصناف بدهکار است چرا باید با وجود رسانه هایی همچون مجله و سایت اتحادیه که از منابع درآمدزایی اتحادیه هستند چنین اتفاقی بیافتد!؟ این موضوع و میزان درآمد ناشی از این رسانه ها خودش مصداقی دیگر از عدم شفافیت مالی ست.

پرسش 6 – بله درست می فرمایید، در مورد محدودیت منابع مالی اتحادیه هم بگویید آیا راهکاری برای افزایش درآمدهای اتحادیه دارید؟
بله ! بی شک راهکارهایی هست! به نظر می رسد در حال حاضر سه منبع مالی برای اتحادیه وجود دارد.
1- فرانشیز و حق عضویتی که اعضاء سالانه پرداخت می کنند.
2- درآمد ناشی از تبلیغاتی رسانه های اتحادیه اعم از سایت یا مجله اتحادیه
3- کمک های اهدایی و بلاعوض برخی از کسبه و شرکت های لوازم خانگی
جدا از اینکه میزان عدم تحقق مالی این منابع غیر شفاف است. راه های دیگری هم برای درآمدزایی اتحادیه وجود دارد فقط لازم است نگاهی به تجارب سایر اتحادیه های مشابه در کشور بیاندازیم.
مثلا یک اتحادیه ی صنفی در تهران هست که اقدام به سرمایه گذاری برای راه اندازی یک تالار کرده است. این تالار علاوه بر کاربری صنفی، قابلیت درآمدزایی و دستیابی به منابع پایدار درآمدی را برای آن اتحادیه فراهم کرده است البته راهکارهای دیگری هم وجود دارد که حتما به آن اشاره خواهیم کرد.

پرسش 7 – از جمله انتقادات شما به اتحادیه، سطح پایین مشارکت اعضای اتحادیه و کسبه صنفی غیر عضو است کمی در این مورد برایمان توضیح دهید؟
بله این مورد از مهم ترین چالش های اعضای هیئت مدیره آتی خواهد بود که حتما باید به آن اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند. از قریب به 3500 نفر کسبه صنفی فعال در حوزه لوازم خانگی در سطح شهر تهران ؛ کمتر از نیمی از این جمعیت یعنی در حدود 1600 نفر فعالیت کسب و پروانه صنفی دارند که این آمار خیلی پایینی است. این آمار در سال 1394 یعنی دور قبل انتخابات بالغ بر 1351 پروانه کسب بوده است یعنی اتحادیه در طی 4 سال موفق شده است فقط 249 نفر از اعضای صنف را ترغیب به دریافت پروانه کسب کند. به طور متوسط سالانه کمتر از 64 نفر به اتحادیه پیوسته اند. کسبه ای که قرار است سالانه به اتحادیه حق عضویت پرداخت کنند اول از خودشان سئوال می کنند چه خدماتی دریافت می کنیم یا عضویت در این اتحادیه چه مزیتی برایمان دارد.
البته بخشی از این ضعف در مشارکت به نحوه برخورد و ارتباط اعضای هیئت مدیره اتحادیه با اعضاء نیز بر می گردد نمونه اخیرش را در همین جلسه آخر اتحادیه مشاهده کردیم انتقادناپذیری اعضای هیئت مدیره فعلی کار را به جایی رساند که در این جلسه حتی یک نفر از حضار هم امکان صحبت پیدا نکرد، آقایان برنامه زمانبندی جلسه را به نحوی ریخته بودند و زمان جلسه را به شکلی مدیریت کردند که این امکان فراهم نشود. مگر می شود شما جماعتی را جمع کنید که فقط شنونده باشند و یکسویه سخن بگویید خب همین صحبت ها را در مجله و سایت اطلاع رسانی اتحادیه هم می توانستند بکنند چه لزومی به حضور و فراخوان اعضای اتحادیه بود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.