حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
محل نگهداری لوازم آرایش در خانه کجاست؟
26 ژانویه 2018 - 13:01
شناسه : 2247
بازدید 315
13

همه خانم‌ها می دانند که هزینه های لوازم آرایشی برند و یا غیربرند زیاد است پس همیشه در پی آنند که بدانند از لوازم آرایش خود چگونه نگهداری کنند. یعنی سعی می کنند که راه ها و اصول نگهداری را بدانند که خدای نا کرده زیر بار هزینه اضافی نروند. ما به شما می گوییم […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه خانم‌ها می دانند که هزینه های لوازم آرایشی برند و یا غیربرند زیاد است پس همیشه در پی آنند که بدانند از لوازم آرایش خود چگونه نگهداری کنند. یعنی سعی می کنند که راه ها و اصول نگهداری را بدانند که خدای نا کرده زیر بار هزینه اضافی نروند. ما به شما می گوییم که از این لوزام زیبایی چگونه نگهداری کنید.

 

محصولات طبیعی یا ارگانیک

بیشتر محصولات امروزی حاوی نگهدارنده‌هایی هستند که بدون قرار دادن محصولات در یخچال، از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. اما اگر محصولات ارگانیک یا طبیعی بدون این نگهدارنده‌ها را ترجیح می‌دهید، باید بلافاصله پس از باز کردن، آنها را در یخچال قرار دهید چون عمر این محصولات به بلندی محصولات دارای نگهدارنده نیست.

عطر

اگر عطرهای خود را دور از گرما نگه دارید، عمر عناصر ترکیبی درون آنها را افزایش داده‌اید. به گفته محققان، نگهداشتن عطر در یخچال می‌تواند آن را در مقابل اکسید شدن ناشی از گرما یا نور مستقیم خورشید حفظ کند، چون این دو عامل تاثیر مخربی بر ترکیبات شیمیایی عطرها می‌گذارند.

کرم دور چشم

استفاده از درمان پف چشم با کرم‌های سرد برای کسانی که معمولا چشم‌های‌شان حالت خواب‌آلود دارد، بسیار تاثیرگذار است، چون دمای پایین، مویرگ‌ها را منقبض کرده و درنتیجه جریان مایع در بافت نرم را کاهش می‌دهد. کم شدن جریان مایع، التهاب و پف را کم کرده و حس خوبی را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسک‌های صورت

محققان درباره ماسک‌های صورت می‌گویند: بهتر است ماسک‌های مرطوب کننده، آرام‌بخش و ترمیم کننده پوست را در یخچال حفظ کنید، به‌ویژه اگر پوست حساس و مستعد قرمز شدن دارید، چون سرما مویرگ‌ها را منقبض کرده و قرمزی پوست شما را هم کاهش می‌دهد.

محصولاتی که در آنها باز شده‌اند

محافظت از خلوص و تاثیرگذاری عناصر فعال در محصولاتی که قبلا در آنها را باز کرده‌اید، بسیار مهم است. مواد آرایشی حاوی ترکیبات فعالی مانند رتینول، ویتامین C، پپتیدها و هیدروکینون باید در دمای خنک نگهداری شوند.

 

محصولات حاوی تحریک کننده فلزی

بعضی لوازم آرایشی مثل کرم مرطوب کننده سر ساچمه‌ای، حاوی اعمال کننده‌های فلزی هستند و زمانی که سرد باشند، تاثیر درمانی بهتری دارند. بسته‌بندی این مرطوب کننده به‌صورتی است که ژل موجود در آن از کنار سر ساچمه‌ای رول مانند آن رد شده و سرد می‌شود. این کار باعث می‌شود پوست شما در تمام طول روز آبرسانی شود.

خط چشم

جالب است بدانید که چهره‌پردازان حرفه‌ای معتقدند برای داشتن یک خط چشم صاف و تمیز، مداد خط چشم‌تان را پیش از تراشیدن برای مدت 10 دقیقه در یخچال (یا محل خنک) قرار دهید. حتی اگر عجله دارید و زمان کم است، می‌توانید مداد را چند دقیقه در فریزر بگذارید.

رژ لب و برق لب

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که رژ لب را در ماشین یا جیب‌تان جا بگذارید و تحت‌تاثیر گرما، رژ لب کاملا آب شده باشد. هنگامی‌که رژ لب در یخچال باشد، فرم خود را حفظ می‌کند. ولی آب شدن رژ هم راه چاره دارد؛ رژ را سریع در یخچال بگذارید. کافی است پس از یک ساعت به آن سر بزنید و ببینید که دوباره به حالت اول خود بازگشته است.

ضد آفتاب

اگر کرم ضد آفتاب را در محیط گرم قرار بدهید، مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش کم می‌شود. پس ضد آفتاب‌ها را از روی میز جمع کرده و با جابه‌جا کردن وسایل داخل یخچال، جایی برای آنها باز کنید.

لاک ناخن

هنگامی ‌که لاک ناخن زیر نور خورشید و گرما قرار می‌گیرد، غلظت لاک ناخن کم می‌شود، حتی گاهی ممکن است دچار تغییر رنگ شود. نگهداری لاک ناخن در یخچال می‌تواند مانع چنین اتفاقی شود.

کرم‌های ضد آکنه

متخصصان تاکید می‌کنند هرگاه کرم ضدآکنه می‌خرید، دستورهای روی جعبه آن را به‌طور کامل مطالعه کنید، چون چنین محصولات آرایشی- بهداشتی اگر در شرایط غیراستاندارد نگهداری شوند، تاثیر درمانی خود را ازدست می‌دهند.

آرایش مایع

این مورد شامل همه چیز می‌شود؛ از زیرکاری، ریمل، مژه و ابرو گرفته تا خط چشم مایع. همه این مواد عمر مفید خود را دارند و از زمانی که در آنها را باز می‌کنید، به سرعت عمرشان کاهش می‌یابد. برای افزایش این عمر مفید باید لوازم آرایشی را در یخچال قرار دهید، البته لوازم باز نشده را هم می‌توانید به همین صورت نگهداری کنید.

نکته

این‌طور به‌نظر می‌آید که تصمیم گرفتید لوازم آرایشی را به یخچال منتقل کنید. اما بهتر است اول آنها را در یک ظرف در بسته قرار دهید. این کار، نکات مثبت خاص خود را دارد. ازجمله اینکه با این کار لوازم آرایشی از دسترس کودکان – و البته آقایان حواس‌پرت! – دور می‌ماند و نکته دیگر اینکه زمانی که به آنها احتیاج دارید، لازم نیست برای برداشتن هر کدام مسیر آشپزخانه را پیش بگیرید! بلکه یک‏بار کیف یا بسته مشخصی را از یخچال بر می‌دارید و به‌راحتی آن را در یخچال قرار می‌دهید، ضمن اینکه امکان تداخل بوی محصولات غذایی با وسایل بهداشتی- آرایشی به حداقل می‌رسد.

منبع: برترین‌ها

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.