رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه افزایش تولید نیازمند سرمایه در گردش است و بانک‌ها سرمایه در گردش واحدهای تولیدکننده را در سال جاری کاهش داده‌اند، گفت: اگر مشکل بازار داخلی و سرمایه در گردش حل شود، با وجود محدودیت‌ها در راستای تولید مواد اولیه می‌توان بازار لوازم خانگی را کنترل کرد. دیانی درخصوص اینکه برخی معتقدند تولیدکنندگان لوازم خانگی محصولات خود را در بازار عرضه نمی‌کنند،عنوان کرد: این اقدام از سوی تولیدکنندگان صورت نمی‌گیرد،‌چرا که تولیدکنندگان هر ساعت نیازمند نقدینگی هستند و باید کالای خود را به فروش برسانند. اما احتکارکنندگان و سفته‌بازان اقدام به احتکار کالا می‌کنند که باید با آنها برخورد شود. برخی از تولیدکنندگان روزانه یک میلیارد تومان هزینه دستمزدو تولید می‌دهند و به دلیل داشتن هزینه‌های ثابت  ناچار به فروش کالاهای خود هستند و نمی‌توانند محصولاتشان را دپو کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقد است، در صورتی که دولت برنامه‌ای برای تخصیص ارز در نظر گرفته است باید اولویت اول را به کالای اساسی اختصاص دهد و پس از آن باید مواد اولیه برای تولید که امکان تامین آن در کشور وجود ندارد را در اولویت دوم قرار دهد تا به این طریق بنگاه‌های تولیدی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.  دیانی معتقد است در صورتی که بحث تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش تاثیرگذار در نظر گرفته شود واحدهای بزرگ که لکوموتیو صنعتی کشور محسوب می‌شوند به حرکت در خواهند آمد و پس از آن واحد‌های کوچک و متوسط نیز که بخش اعظمی از اقتصاد کشور را در اختیار دارند حرکت خواهند کرد که این رشد بخش صنعت کشور را به همراه خواهد داشت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درخصوص اینکه تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه با چه چالش‌هایی مواجه هستند عنوان کرد: تولیدکنندگان مسیرهای مختلفی را برای تامین مواد اولیه طی کرده‌اند و در این خصوص آبدیده شده‌اند، اما به نظر در حال حاضر باید عمق ساخت داخل را بالا ببرد تا به این طریق از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.  به گفته دیانی، ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنایع کشور راهکارهایی دارند که می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند. این راهکارها در دوران تحریم نیز امتحان شده است؛‌به همین دلیل درخصوص تامین مواد اولیه در صورتی که نقدینگی وجود داشته باشد مشکلی به وجود نخواهد آمد.

منبع:دنیای اقتصاد