حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
فکر دیگران را بخوانید!
08 ژانویه 2019 - 22:45
شناسه : 4841
بازدید 259
4

خیلی جذاب به نظر می رسد که حین یک جلسه مهم کاری بتوانید فکر طرف مقابل را بخوانید و با این ترفند جلسه را به نفع خویش تمام کنید. خواه در وسط یک جلسه مهم کاری باشیم، خواه در بین یک بحث خانوادگی، خیلی از مواقع مردم ترجیح می‌دهند احساس یا فکرشان را به زبان […]

ارسال توسط :
پ
پ

خیلی جذاب به نظر می رسد که حین یک جلسه مهم کاری بتوانید فکر طرف مقابل را بخوانید و با این ترفند جلسه را به نفع خویش تمام کنید.

خواه در وسط یک جلسه مهم کاری باشیم، خواه در بین یک بحث خانوادگی، خیلی از مواقع مردم ترجیح می‌دهند احساس یا فکرشان را به زبان نیاورند ولی این بدان معنی نیست که این حرف‌های نزده اهمیتی ندارند. شما باید این حرف‌ها را از حرکاتشان بخوانید تا بتوانید در جایگاه مناسبی از رابطه‌تان قرار بگیرید.

بنابر اعلام ایده‌پردازان، وقتی با مدیرتان صحبت می‌کنید باید بدانید که چه زمانیحوصله اش سررفته و بهتر است صحبتتان را کوتاه کنید.

و یا وقتی در حال جوش دادن یک معامله کاری هستید، باید بدانید که شریک آینده‌تان نسبت به کدام نظر شما جبهه مخالف دارد.

یا حتی در چه موردی تلاش می‌کند شما را فریب دهد!

اصلا تصور کنید شرکتتان یک مهمان خارجی دعوت کرده و شما مسئول پذیرایی از او هستید. در این مواقع بایدنشانه ها و تفاوت های فرهنگی را بشناسید و حرکات و رفتار مهمانتان را مرتب بررسی کنید تا بهترین میزبانی ممکن را از او بکنید.

وقتی تمام این تکنیک‌های تحلیل رفتاری را فرا گرفتید، می‌توانید یک قدم هم جلوتر بروید و روی حرکات و رفتار خودتان تمرکز کنید.

تا جای ممکن روی حرکات غیر ارادی و اکتسابی خودتان تسلط پیدا کنید تا در زمان‌هایی که نمی‌خواهید مسئله‌ای را بروز دهید حرکات بدنتان شما را لو ندهند و یا حتی برعکس یک حرکت امضایی مخصوص خودتان بسازید که شناسنده شخصیت شما باشد.

یکی از مواقعی که ممکن است بسیار شما را به شک بیاندازد وقتی است که مخاطب شما به فکر فرو می‌رود.

اینجاست که ممکن است شما به شک بیفتید که به صحبت‌هایتان ادامه بدهید یا خیر؟ سکوت کنید یا موضوع صحبت را تغییر دهید؟

آیا از شما خسته شده؟ ناراحت است؟ قراری دارد که باید زودتر به آن برسد؟

بدترین اتفاق ممکن این است که شما واکنش نامناسب نشان دهید و مخاطبتان به زبان بیاید و آن چیزی که سعی می‌کرده مخفی کند را بگوید. مثلا بگوید: این صحبت به اندازه کافی طولانی شده. بهتر است بعدا درباره آن حرف بزنیم!

می‌بینید؟ دانستن زبان بدن خیلی ساده‌تر و البته مهمتر از آن چیزی است که تا به حال فکر می‌کردید.

این همان کلید ارتباطات است.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.