حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
فواید خوابیدن با دهان باز!
06 نوامبر 2018 - 9:36
شناسه : 4301
بازدید 448
5

در این مطلب از یک سری عاداتی که در خواب باعث سلامتی بدن می شود صحبت خواهیم کرد! شاید جالب باشد بدانید که باز بودن دهان در خواب برای بدن خوب است! طب سنتی در مورد خوابیدن چه می گوید؟ آیت الله تبریزیان درباره آداب خوابیدن اظهار داشت: خوابیدن از دیدگاه اسلام دارای آدابی است […]

ارسال توسط :
پ
پ

در این مطلب از یک سری عاداتی که در خواب باعث سلامتی بدن می شود صحبت خواهیم کرد! شاید جالب باشد بدانید که باز بودن دهان در خواب برای بدن خوب است!

طب سنتی در مورد خوابیدن چه می گوید؟

آیت الله تبریزیان درباره آداب خوابیدن اظهار داشت: خوابیدن از دیدگاه اسلام دارای آدابی است که رعایت آن به صحت بدن کمک می‌کند.

 

به‌گفته وی در برخی از زمان‌ها خوابیدن مانند ما بین الطلوعین (بین اذان صبح و طلوع آفتاب), بین نماز مغرب و عشاء, بعد از نماز عصر کراهت دارد و بهترین ساعت خواب بعد از نماز عشا و صرف شام است.

 

ممنوعات زمان خوابیدن

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: تنها خوابیدن (به‌شدت نهی شده است، تا حدی که پیامبر می‌فرمایند کسی که تنها بخوابد ملعون است), خوابیدن روی بامی که دیوار نداشته باشد, خوابیدن با دست و دهان کثیف و نشسته, خواب روی شکم (خواب شومی است و در روایت آمده اگر کسی روی شکم خوابید او را بیدار کنید چون خواب ابلیس است).

 

بهترین فرم خوابیدن

تبریزیان گفت: ابتدا کمی روی پهلوی راست دراز بکشید و بعد روی پهلوی چپ بخوابید و زمانی هم که قصد بیدار شدن دارید, مدتی به‌پهلوی راست دراز بکشید (یعنی ابتدا و انتهای خواب باید به‌سمت راست بدن باشد).

 

توصیه‌های مفید هنگام خواب

وی ادامه داد: زمان خواب پاها به‌سمت قبله باشد, گذاردن دست زیر گونه‌ها, باز گذاشتن لب‌ها هنگام خواب (برای خروج بخارات معده از دهان), گذاشتن پنبه در گوش, توالت رفتن قبل از خواب, وضو گرفتن قبل از خواب و مسواک زدن قبل از خواب توصیه شده است.

منبع: تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.