حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
فاکتوری مهم برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ
24 ژانویه 2018 - 10:56
شناسه : 2221
بازدید 230
9

ایرانی ها یک مثل دارند که میگه صبحانه رو تنهایی ناهار رو با دوستت شام رو با دشمنت بخور. و حالا میبینیم که این مثل واقعا درسته و کاربردی. صبحانه در الویت وعده های غذایی باید باشه و بعد ناهار و شام هم سبک باید مصرف بشه. در سال های اخیر اطلاعات مردم درباره تغذیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

ایرانی ها یک مثل دارند که میگه صبحانه رو تنهایی ناهار رو با دوستت شام رو با دشمنت بخور. و حالا میبینیم که این مثل واقعا درسته و کاربردی. صبحانه در الویت وعده های غذایی باید باشه و بعد ناهار و شام هم سبک باید مصرف بشه. در سال های اخیر اطلاعات مردم درباره تغذیه و سلامت خوراک تا حد زیادی بالا رفته. آدم ها با احتیاط بیشتری خوراکشون رو انتخاب میکنن . یعنی میشه گفت ما آدم ها باید زودتر از اینها برای سلامتیمون اهمیت و الویت قائل میشدیم. هرروز که از خواب بیدار میشیم پزشکان توصیه هایی برامون نوشتن که باید جدی گرفته بشه.

 

پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از مصرف گوشت و نوشیدنی‌های پرکالری خودداری شود.

متخصصان در یک مطالعه تازه هشدار دادند مصرف گوشت، غلات تصفیه شده و نوشیدنی‌های حاوی کالری بالا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد افزایش می‌دهد.متخصصان آمریکایی اظهار داشتند رژیم‌های غذایی که موجب التهاب می‌شوند با خطر فزاینده ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان و مردان مرتبط است. همچنین بر اساس این مطالعه که در نشریه “جاما انکولوژی” به چاپ رسیده ظاهرا این خطر در مردان چاق و زنان لاغر بالاتر است.به گزارش ان‌دی‌تی‌وی،‌ سرطان روده بزرگ شایع‌ترین نوع سرطان است و التهاب نقش مهمی در ابتلا به این بیماری بازی می‌کند.نوع تغذیه افراد بر بروز التهاب در بدن تاثیر می‌گذارد. بنابر این رژیم غذایی می تواند فاکتوری مهم در پیشگیری از این سرطان باشد.
منبع: ایسنا
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.