حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ظریف: ایالات متحده با ارسال نیرو به عربستان سعودی در پی حملات ، “استقرار” یافته است
22 سپتامبر 2019 - 9:59
شناسه : 7593
بازدید 152
5

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایالات متحده با ارسال نیرو و تجهیزات دفاعی به عربستان سعودی در پاسخ به حملات هفته گذشته به یک تأسیسات مهم نفتی عربستان سعودی “در حال استقرار نیروهای خود ” است که دولت امریکا ادعا کرده است که ایران مسئولیت این امر را بر عهده داشته است. “در مصاحبه ای […]

ارسال توسط :
پ
پ
وزیر امور خارجه ایران گفت: ایالات متحده با ارسال نیرو و تجهیزات دفاعی به عربستان سعودی در پاسخ به حملات هفته گذشته به یک تأسیسات مهم نفتی عربستان سعودی “در حال استقرار نیروهای خود ” است که دولت امریکا ادعا کرده است که ایران مسئولیت این امر را بر عهده داشته است.

“در مصاحبه ای که یکشنبه در CBS پخش می شود محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونگی پیشرفت ایران را اعلام کرد: “فکر می کنم در حال پیشرفت است. فکر می کنم همه در مسیر درست پیش می روند.”

دولت ترامپ ایران را مقصر حمله 14 سپتامبر توسط شورشیان حوثی(Houthi) تحت حمایت ایران به کارخانه بقیق عربستان سعودی و میدان نفتی آن خریص دانست که تا حدودی نیمی از منابع بزرگترین صادرکننده نفت جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

دونالد ترامپ روز جمعه استقرار نیروهای آمریکایی و تجهیزات دفاع موشکی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تصویب کرد.

وزیر امور خارجه مایک پومپئو روز پنجشنبه گفت که این حملات “عمل جنگی” است در حالی که ترامپ اعلام کرد که تحریم های “قابل ملاحظه ای” را علیه ایران افزایش می دهد.

ظریف همچنین تکذیب کرد که ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و گفت که به احتمال زیاد نتایج تحقیقات سازمان ملل متحد درباره آنها را نخواهد پذیرفت. دبیرکل آمریکا ، آنتونیو گوترس روز پنجشنبه گفت که کارشناسان برای تحقیقات به عربستان سعودی اعزام شده اند.
خبرنامه PlayState POLITICO

“ما از سازمان ملل مطلع نبوده ایم و با سازمان ملل متحد مشورت نداشتیم و نمی دانیم بر چه اساسی اتفاقی افتاده است. بنابراین ما آنچه را که سازمان ملل بیان کند خواهیم پذیرفت.و اطمینان داریم که اگر سازمان ملل متحد بی طرفی را سر لوحه کار قرار دهد نتیجه این خواهدشد که حملات از ایران راه اندازی نشده است. ”

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا او اطمینان دارد که ایران می تواند از جنگ جلوگیری کند ، گفت: “من اطمینان دارم که ما جنگ را شروع نمی کنیم اما من اطمینان دارم که هرکسی که شروع کننده جنگ باشد، طرفی نخواهد بود که جنگ را پایان دهد ”

ظریف با تکرار اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه حمله نظامی به ایالات متحده یا عربستان سعودی منجر به “جنگ همه جانبه” می شود ، گفت: “این بدان معنی است که یک جنگ محدود وجود نخواهد داشت.”

ظریف همچنین گفت که آمریکا اعلام کرده است که وی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک هفته آینده که وی قصد حضور در آن راخواهد داشت .
“ضروری نیست، زیرا ایالات متحده موظف است ، میزبان دفتر سازمان ملل متحد برای صدور ویزا برای کشورهای عضو باشد. بنابراین آنها در نامه ای این موضوع را روشن کردند که ویزای من ضمیمه شده که من واجد شرایط دریافت ویزا نیستم ،اما آنها این کار را به صورت چشم پوشی انجام می دهند. بنابراین آنها از من می خواهند بدانند که قرار نیست من در اینجا باشم. “

منبع : politico.com

 


<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.