حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
شرکت IBM رایانه‌های کوانتومی وارد بازار می کند
03 دسامبر 2017 - 16:08
شناسه : 1923
بازدید 247
10

شرکت IBM اعلام کرد در راستای تولید تجاری رایانه‌های کوانتومی نمونه اولیه از یک پردازنده ۵۰ کوبیتی (qubit) تولید کرده است و تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی امکان دسترسی آنلاین به پردازنده‌های ۲۰ کوبیتی را فراهم می‌کند. شرکت توضیح داد جزییات مربوط به رایانه کوانتومی جدید خود را به زودی در کنفرانس جهانی IEEE اعلام […]

ارسال توسط :
پ
پ

شرکت IBM اعلام کرد در راستای تولید تجاری رایانه‌های کوانتومی نمونه اولیه از یک پردازنده ۵۰ کوبیتی (qubit) تولید کرده است و تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی امکان دسترسی آنلاین به پردازنده‌های ۲۰ کوبیتی را فراهم می‌کند.
شرکت توضیح داد جزییات مربوط به رایانه کوانتومی جدید خود را به زودی در کنفرانس جهانی IEEE اعلام می‌کند.
شرکت IBM در این خصوص اظهار داشت که در نظر دارد رایانه‌های کوانتومی را به صورت تجاری و انبوه تولید کند که این اتفاق می‌تواند اپلیکیشن‌های جدید را برای طیف گسترده فضاهای کاری وارد بازار کند. شرکت IBM در ماه مه از سال جاری میلادی از رایانه کوانتومی با پردازنده ۱۷ کوبیتی رونمایی کرد.
رایانه‌های کوانتومی می‌توانند مسایلی را که رایانه‌های سنتی قادر به حل کردن آنها نبودند به راحتی پشت سر بگذارند. پردازش در رایانه‌های کوانتومی فرآیندهای موازی را دنبال می‌کند که در مقایسه با آن، رایانه‌های سنتی پردازش را به صورت صفر و یک انجام می‌دادند.
نخستین رایانه‌های کوانتومی IBM Q مجهز به پردازنده ۲۰ کوبیتی مبتنی بر سیستم ابررسانا طراحی شده‌اند و قابلیت‌های ارتباطی و اتصال قطعات مختلف آنها به یکدیگر ارتقا یافته است. مدل ۵۰ کوبیتی رایانه کوانتومی که شرکت IBM هم‌اکنون موفق به ساخت آن شده است به عنوان نسل آتی رایانه‌های IBM Q وارد بازار می‌شود.
بر اساس آخرین اخبار موجود، سیستم‌های IBM Q از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند و در سال ۲۰۱۸ ارتقا میابند. شرکت IBM هم‌اکنون رایانه‌های کوانتومی خود را به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌دهد.

منبع: همکاران سیستم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “شرکت IBM رایانه‌های کوانتومی وارد بازار می کند”
  1. اونا کجاند و ما کجا!؟ ما هنوز داریم پراید می سازیم و غربیا رایانه‌های کوانتومیشون دارن آزمایش می کنن!!

    پاسخ
    • ما ملت باهوشی داریم.ما هم مثل شما امیدواریم که به هوش ایرانیا بهای بهتری داده بشه

      پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.