حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
سایت آخرین قیمت داروها!
20 فوریه 2019 - 18:33
شناسه : 5158
بازدید 229
6

یکی از مشکلاتی که در خرید دارو وجود دارد، عدم یکسان بودن قیمت دارو در داروخانه های مختلف است. به همین دلیل سایتی برای آخرین تغییرات قیمت دارو در داروخانه ها تهیه شده که با مراجعه به آن می توانید از قیمت داروها مطلع شوید. حمید شیبانی فرید، کارشناس اداره امور داروخانه های کشور در […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از مشکلاتی که در خرید دارو وجود دارد، عدم یکسان بودن قیمت دارو در داروخانه های مختلف است. به همین دلیل سایتی برای آخرین تغییرات قیمت دارو در داروخانه ها تهیه شده که با مراجعه به آن می توانید از قیمت داروها مطلع شوید.

حمید شیبانی فرید، کارشناس اداره امور داروخانه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص سوژه ای با «عنوان نظارت بر قیمت های دارو در داروخانه» توضیح داد: عرضه دارو در داروخانه‌ها به دو صورت ارائه نسخه (آزاد و بیمه‌ای) و عرضه داروهای بدون نسخه(OTC) صورت می‌گیرد.

 وی افزود: درمورد عرضه داروها با نسخه داروخانه ها ملزم به درج قیمت و مهر کردن آن هستند که خود به منزله فاکتور رسمی است  و درمورد داروخانه های بدون نسخه نیز پرینت قیمت به بیمار تحویل می شود. همچنین بیمار می‌تواند فاکتور درخواست کند.

کارشناس اداره امور داروخانه های کشور درمورد سوال مردم مبنی بر تفاوت قیمت درج شده روی جعبه دارو با بهای دریافتی داروخانه، توضیح داد: کارخانه های تولید دارو، معمولا مواد بسته بندی، شامل جعبه، بروشور و … را از قبل تهیه کرده و پس از ساخت کامل دارو، فراورده نهایی را بسته بندی شده و به داروخانه ها تحویل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی مراحل ساخت دارو در برخی موارد چنانچه بهای تمام شده فراورده به دلیل نوسانات قیمت ارز و تغییر نرخ مواد اولیه افزایش یابد، اصلاح قیمت درج شده روی جعبه ها و بسته‌بندی قبلی با توجه به حجم بالا، عملا غیر ممکن است. ولی مردم می توانند با مراجعه به سایتIRC.fda.gov.ir/nfi  از آخرین تغییر قیمت داروها مطلع شوند. همچنین تمام داروخانه های کشور ملزم شده اند که شماره تماس شکایات را در داخل داروخانه در معرض دید عموم قرار دهند.

منبع: فارس

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.