حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
سالمندان با همسالان خود ورزش کنند
03 می 2018 - 21:43
شناسه : 3042
بازدید 339
10

سالمندی دورانی از زندگی است که باید توجه ویژه به آن شود. مطالعات ا نجام شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داده است که افراد سالمند اگر با هم سن و سال‌های خود ورزش کنند بیشتر به برنامه ورزشی خود پایبند خواهند بود. به نقل از  Science daily ، افراد سالمند در تمام دنیا بیش […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالمندی دورانی از زندگی است که باید توجه ویژه به آن شود. مطالعات ا نجام شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داده است که افراد سالمند اگر با هم سن و سال‌های خود ورزش کنند بیشتر به برنامه ورزشی خود پایبند خواهند بود.

به نقل از  Science daily ، افراد سالمند در تمام دنیا بیش از دیگران غیر فعال هستند. در کانادا کمتر از ۱۵ درصد افراد بالای ۵۹ سال فعالیت فیزیکی کافی دارند. محققان به دنبال راه‌هایی برای افزایش فعالیت و میزان ورزش کردن افراد سالمند هستند. نداشتن فعالیت باعث افزایش احتمال بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود.

بررسی‌ها نشان داه است که افراد سالمند علاقه دارند با هم سن و سال‌های خود ورزش کنند. به افراد مورد بررسی لباس‌های ورزشی یکسان در یک گروه داده شد و به آنها مهلت داده شد که بعد از ورزش با هم گروهی‌های خود که هم سن بودند گفت‌وگو داشته باشند.

نتایج‌ این تحقیقات در مجله فیزیولوژی سلامت منتشر شد.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.