حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
رونق بازار صادرات لوازم خانگی در آینده نه چندان دور
29 جولای 2019 - 10:17
شناسه : 6458
بازدید 219
4

طی سال های گذشته به دلیل عدم نظارت صحیح بر صادرات برخی از کالاهای لوازم خانگی، بخشی از بازارهای صادراتی این حوزه از دست رفته بود که به گفته برخی از تولیدکنندگان، صادرات کالای بی کیفیت مهمترین دلیل آن بوده است.   قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در این خصوص گفت :  ما […]

ارسال توسط :
پ
پ

طی سال های گذشته به دلیل عدم نظارت صحیح بر صادرات برخی از کالاهای لوازم خانگی، بخشی از بازارهای صادراتی این حوزه از دست رفته بود که به گفته برخی از تولیدکنندگان، صادرات کالای بی کیفیت مهمترین دلیل آن بوده است.

 

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در این خصوص گفت :  ما در برهه ای از زمان، نگاه کوتاه مدت صادراتی داشتیم که البته در همان زمان نیز این نگاه نه درست و نه مورد تایید نهادی بوده است. اگر ما بخواهیم در دراز مدت، یک بازار صادراتی را فتح کنیم دیگر نمی توانیم با یک محموله کالای بی کیفت، نگاه خریداران آن بازار را معطوف خود کنیم و در نهایت آن بازار را از دست خواهیم داد.

 

محمدرضا مدرس خیابانی افزود : صادرات کالای لوازم خانگی بی کیفیت احتمالا در آن زمان توسط واسطه ها انجام شده است تا در یک فاصله زمانی کوتاه مدت، سود آنی نسیبشان شود که نتیجه اش از دست دادن یک بازار خوب و قابل اتکا خواهد بود.

 

وی ادامه داد : برای پس گرفتن بازار از دست رفته باید انرژی بسیاری صرف شود چنانکه در واقع نباید اجازه چنین اتفاق ناخوشایندی داده می شد. در حال حاضر به بررسی بازارهای مورد هدف می پردازیم و اگر چنانکه چنین اتفاقی رخ داده باشد تلاش می کنیم تا با توجه به پتانسیل های موجود، دوباره به آن بازار نفوذ کنیم.

 

مدرس خیابانی در پایان گفت : برای صادرات کالا و بررسی کیفیت آن دستگاه های متعددی وجود دارد. سازمان استاندارد و شرکت های بازرسی کنترل و کیفیت مانند اس جی اس و آی جی آی حتما بر روی این مهم نظارت خواهند داشت ضمن اینکه اگر تولیدکنندگان ما نگاه دراز مدت به بازارهای صادراتی داشته باشند این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.