حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
رشد 16 درصدی تولید یخچال فریزر در سه ماه اول سال
28 جولای 2019 - 9:27
شناسه : 6440
بازدید 250
12

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۵۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر در سه ماهه نخست سال ۹۸ و رشد ۱۶٫۱ درصدی تولید آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. در سه ماهه نخست پارسال ۲۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شده بود. برپایه آمارهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۵۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر در سه ماهه نخست سال ۹۸ و رشد ۱۶٫۱ درصدی تولید آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

در سه ماهه نخست پارسال ۲۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شده بود. برپایه آمارهای یاد شده، در این مدت تولید انواع تلویزیون در کشور افتی ۳۲٫۵ درصدی تجربه کرد و به ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.

 

همچنین در مدت مذکور ۹۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰٫۶ درصد کاهش داشته است.

این گزارش می افزاید: ‌تولید کولر آبی در سه ماهه نخست امسال با رشد ۶٫۲ درصدی در همسنجی با پارسال به ۴۰۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی ایران معتقد است: تأمین مواد اولیه داخلی و خارجی برای تولیدکنندگان به سختی انجام می‌شود، اما انتظار بیشتری از تولیدکنندگان می‌رفت تا تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد تولیدکنندگان ورودی محصولاتشان به بازار را کم کرده‌اند تا از افزایش قیمت‌ها سود بیشتری به جیب بزنند.

وی به بدعهدی کره‌ای ها متأثر از موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: با اینکه فعالان اقتصادی کشورمان، سرمایه گذاری‌های سنگینی در سیرجان، قزوین و جاده کرج کرده و خطوط تولید این محصولات کره‌ای را با فناوری روز در کارخانجات مستقر کرده بودند، اما کره‌ای ها به تأمین مواد مورد نیاز این کارخانجات نپرداختند که در نتیجه تیراژ تولید این کارخانجات افت زیادی داشت.

میری ادامه داد: این روزها با ترخیص بخشی از مواد اولیه در گمرک مانده و توزیع آنها به خطوط تولید، تولید جان تازه ای گرفته، اما هنوز به حد کفاف نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که چینی‌ها در تحریم ظالمانه علیه ایران عملکرد بهتری داشتند و حداقل بدعهدی نکرده بودند، سرمایه گذاران ایرانی برند جدیدی را با همکاری آنان پایه گذاری کرده‌اند تا با استفاده از همان خطوط تولید و امکانات در کشور تولید شود.

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی ایران گفت: اکنون تلویزیون تولید شده حاصل این همکاری جدید وارد بازار شده و در ماه‌های آینده یخچال و لباسشویی آن هم به بازار می‌آید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.