حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
راه هایی برای دستیابی به دکوراسیون آرامش بخش
27 فوریه 2018 - 18:44
شناسه : 2652
بازدید 210
8

یک خانه ایده آل، جدا از کیفیت طراحی دکوراسیون، عملکردها و مبلمان ، باید جایی باشد که شما در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. فضایی که بتواند خستگی های روزمره ناشی از کار و اوقات سپری شده در بیرون از منزل را از شما گرفته و به جای آن حس خوب آرامش را برایتان […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک خانه ایده آل، جدا از کیفیت طراحی دکوراسیون، عملکردها و مبلمان ، باید جایی باشد که شما در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. فضایی که بتواند خستگی های روزمره ناشی از کار و اوقات سپری شده در بیرون از منزل را از شما گرفته و به جای آن حس خوب آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد.

اصول و روش های ایجاد آرامش در فضای داخلی منازل شامل نکات بسیار ساده ای هستند که در صورت رعایت شدن می توانند چنین فضایی را برای شما ایجاد کنند.

1. به کارگیری رنگ های روشن
یکی از اولین نکاتی که باید در هنگام طراحی یک فضای آرامش بخش در نظر داشته باشید، توجه به رنگ هایی است که برای قسمت های مختلف دکور انتخاب می کنید. رنگ های به کار رفته در یک فضا برای ایجاد آرامش باید روشن و ملایم باشند. اگر چنین فضایی می خواهید، باید با رنگ های خیره کننده و تیره خداحافظی کنید و پالت رنگ های دکوراسیون خود را به درجه های روشن تر از تم های آرامش بخش اختصاص دهید. از میان رنگ های مناسب برای طراحی چنین فضایی، می توان به سفید، شیری، کرم، گلبهی، یاسی، آبی روشن، رنگ صورتی روشن و این گونه رنگ ها اشاره کرد. اگر نور را به عنوان یکی از شروط ایجاد فضای آرامش بخش در نظر بگیریم، رنگ های روشن از این نظر نیز بسیار مناسب خواهند بود.

دکوراسیون آرامش بخش با رنگ های روشن

 2. بهره گیری از نور طبیعی
وجود امکان استفاده از نور طبیعی یکی از نعمت های هر خانه محسوب می شود که اگر در اختیار دارید، حیف است که از آن بهره نبرید. احساس خوبی که تابش نور طبیعی به یک فضا ایجاد می کند، همراه با انرژی مثبتی که به فضا می دهد و آرامشی که به ارمغان می آورد را به هیچ عنوان نمی توان با هیچ یک از انواع نورپردازی مقایسه کرد؛ بنابراین اگر منزل شما از نور کافی و مناسب برخوردار است، باید این موهبت را به نقطه قوت فضا تبدیل کنید. سعی کنید در طول روز پرده ها را کنار زده تا فضا غرق در روشنی شود. مطمئنا از احساسی که حضور نور در فضا به شما می دهد لذت خواهید برد.
3. اجرای نورپردازی ملایم
استفاده از نورپردازی در مواقعی به کار می آید که فضای مورد نظر نور خورشید را به طور مناسب دریافت نمی کند یا می خواهید در طول شب نیز در ساعاتی طولانی از آن فضا استفاده کنید. در چنین مواقعی، نور فضا باید طوری تنظیم شود که اولا چشم را نزده و دوما به اندازه کافی وجود داشته باشد تا دچار مشکل نشوید. نورپردازی یک فضا برای ایجاد آرامش اصولی دارد که از میان آن ها می توان به رنگ نور، حجم نور و نحوه تابش نور اشاره کرد. رنگ نور مناسب برای چنین فضایی معمولا سفید یا شیری است. سعی کنید از به کارگیری رنگ های تند که باعث خیره شدن چشم می شوند خودداری کنید. حجم نوری که به فضا تابیده می شود نیز باید کاملا مناسب باشد و این یعنی شما برای انجام کارهای خود در فضا دچار هیچ مشکلی نشوید و احساس راحتی کنید. در آخر نیز نحوه تابش نور از مواردی است که باید مد نظر قرار دهید. تابش نور باید به گونه ای تنظیم شود که خیرگی ایجاد نکند.

دکوراسیون آرامش بخش منزل

 4. فرش نرم و راحت
شاید این نکته از دید شما چندان مربوط به نظر نرسد، اما به کار بردن یک فرش نرم و راحت در فضا می تواند از عواملی باشد که محیط را به آرامش بیشتری می رساند. اصولا خانه هایی که فرش نمی شوند به کلی از نعمت داشتن یک فضای گرم و آرامش بخش محروم هستند. فرش نقش مهمی در این رابطه ایفا می کند و حتی اگر متوجه آن نشوید، باعث می شود حس خوبی نسبت به فضای مورد نظر داشته باشید. برای ایجاد آرامش در فضا بهتر است از فرش های نرم با رنگ های روشن و ساده استفاده کنید که احساس آرامش بیشتری را القا می کنند. سعی کنید حتما، حتی اگر شده یک فرش کوچک در فضا داشته باشید و به هیچ عنوان محیط مد نظر خود را بدون پوشش کف رها نکنید.
5. مبلمان راحت و بزرگ
شما نیمی از اوقاتی را که در خانه می گذرانید بر روی مبل ها و صندلی ها سپری می کنید. این موضوع به خودی خود گویای این نکته است که انتخاب مبلمان مناسب تا چه حد می تواند بر میزان آرامش شما در فضای منزلتان تاثیر گذار باشد. مسلما هیچ کس نمی خواهد حتی برای یک دقیقه روی مبل های سخت و آزار دهنده بنشیند؛ چه برسد به این که بتواند مدت طمان زیادی از روز را بر روی آن ها بگذراند. برای داشتن یک فضای آرامش بخش، یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید انتخاب مبل های نرم، راحت و بزرگ است. مبل های نشیمن شما باید به قدری راحت باشند که بلند شدن از روی آن ها برایتان دشوار به نظر برسد. از آن جا که افراد بیشتر اوقات خود در منزل را به نشستن روی مبل های راحتی می گذرانند، کیفیت و نوع طراحی این مبل ها می تواند در احساس آرامش و راحتی آنان تاثیر بسیار زیادی بگذارد.
6. روشن کردن شمع
شمع یکی از بهترین وسایلی است که می توانید به عنوان عامل آرامش بخش فضای منزلتان داشته باشید. با استفاده از شمع های زیبا و فانتزی امروزی که معمولا معطر نیز هستند، می توانید یک فضا را از حس آرامش آکنده کنید. اگر به شمع ها اجازه دهید در ساعات شب تنها منبع روشنایی فضای منزلتان باشند، بدون شک یک فضای بسیار مطلوب و آکنده از آرامش را تجربه خواهید کرد. شمع ها را می توانید از انواع معطر و با عطر خاصی که خودتان به آن علاقه دارید تهیه کنید تا آرامش را با همان رایحه ای که دوست دارید احساس کنید.
7. استفاده از گل و گیاه
گیاهان، این دوست داشتنی های زیبا و خوشبو، تقریبا همیشه راهی برای عرضه کردن قابلیت های جدید به ما دارند. یکی از کاربردهای فراوانی که گیاهان می توانند در فضا داشته باشند، ایجاد و القای حس آرامش است. اگر رفتن به پارک، باغ و حتی حیاط منزل را تجربه کرده باشید که حتما همین طور است، مطمئنا می دانید از چه صحبت می کنم. قدرتی که گیاهان در ایجاد یک فضای آرامش بخش دارند را نمی توان انکار کرد. گیاهان با عطر خوش و ظاهر زیبای خود تا حد زیادی بر احساس ما از یک فضا تاثیر می گذارند و ناخودآگاه باعث به وجود آمدن یک احساس خوب می شوند. سعی کنید از گلدان ها در فضای منزل خود بهره ببرید و حتی اگر برایتان مقدور نیست، با قرار دادن چند شاخه از گیاه مورد علاقه تان، به فضا طراوت و آرامش ببخشید.
منبع: نمناک
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.