حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
راهنمای خرید بخاری خانگی سال 1398
23 سپتامبر 2019 - 10:23
شناسه : 7637
بازدید 237
10

راهنمای خرید بخاری مناسب و با کیفیت با پایان فصل گرما و سرد شدن تدریجی دمای هوا  ، کم کم هموطنان به فکر خرید بخاری و تجهیزات گرمایشی برای تامین دمای مطلوب محیط خویش می افتند. انتخاب وسیله ی گرمایشی مناسب  از بین همه تجهیزات و وسایل گرمایشی موجود در بازار که با برق، نفت، […]

ارسال توسط :
پ
پ

راهنمای خرید بخاری مناسب و با کیفیت

با پایان فصل گرما و سرد شدن تدریجی دمای هوا  ، کم کم هموطنان به فکر خرید بخاری و تجهیزات گرمایشی برای تامین دمای مطلوب محیط خویش می افتند. انتخاب وسیله ی گرمایشی مناسب  از بین همه تجهیزات و وسایل گرمایشی موجود در بازار که با برق، نفت، گاز و حتی گازوئیل کار می کنند کاری بس دشوار است. تنوع مدل ها و برندهای بازار را هم به این انتخاب اضافه کنید آنگاه در خواهید یافت که انتخاب کردن همیشه هم خوب نیست با یک انتخاب اشتباه ممکن است همه چیز خراب شود.

لازم است قبل از خرید وسیله گرمایشی مناسب؛ هم از «نیاز» و هم از «گزینه های خریدتان» آگاهی کاملی داشته باشید تا با خطرات و مشکلات جبران ناپذیری در انتهاب روبرو نشوید.

 

در ابتدای مقاله در مورد اینکه نیاز گرمایشی خود را بشناسید سخن می گوییم در ادمه شما را با بخاری های موجود در بازار آشنا می کنیم. سپس در مورد قیمت های روز سخن خواهیم گفت و در نهایت شما را برای یک خرید مطمئن و آسوده راهی فروشگاه اینترنتی دیدبازار می کنیم تا  بخاری مورد نیازتان را با کمترین قیمت خریداری کنید

 

گام اول:  شناسایی نیاز به وسیله گرمایشی

  • متراژ محل و محیط مورد نظر

یکی از مهم‌ترین و بدیهی‌ترین معیارها برای انتخاب وسیله گرمایشی یا بخاری ، درنظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری، گرمابخش آنجا باشد. این مسئله حتی در مورد گرفتار نشدن با حجم بالای یک بخاری ۱۴ هزار در فروشگاهی کوچک اهمیت دارد.

  • میزان تبادل دمای محیط با هوای آزاد

از هر وسیله گرمایشی که استفاده و به هر میزان، گرمایی که دریافت کنید در نهایت محل مورد نظر شما ست که بایستی این گرما را حفظ کند. میزان پنجره های محل مورد نظر، نوع پنجره ها ف تعداد دریچه ها و کانال های کولر و تمامی منافذی که امکان جابه جایی هوای گرم محیط را با هوای آزاد فراهم می کند در میزان گرمایی که شما نیاز دارید موثر است.

  • عمر سازه و محیط

عمره سازه ها و سکونت گاه ها با مصالح ساختمانی گره خورده است ضمن اینکه آیین نامه های شهرداری ها تقریبا نوع وسیله گرمایشی را مشخص می کند به عنوان مثال استفاده از پکیج – شوفاژ در آپارتمان های دهه 90 اجباری و الزامی شده است.

  • منطقه جغرافیایی محل مورد نظر

کشورمان ایران از جمله کشورهای چهار فصل دنیا است نقاطی از شمال غرب کشورمان ایران در اوایل پاییز برفگیر می شود مادامی که هنوز در بندرعباس یا خوزستان کولرهایشان روشن است.

  • میزان دسترسی به سوخت

میزان دسترسی به برق،نفت، گاز و گازوئیل عامل اصلی در انتخاب نوع وسیله گرمایشی محل شما خواهد بود.

 

گام دوم: بخاری های و تجهیزات گرمایشی موجود در بازار

طبقه بندی های مختلف وسایل گرمایشی و بخاری ها

طبقه بندی های متفاوتی برای بخاری ها وجود دارد و یکی از این تقسیم بندی ها نوع سوخت مصرفی است.

انواع بخاری بر مبنای سوخت

بخاری‌ها به ۴ دسته کلی «بخاری گازی، بخاری برقی، بخاری نفتی، بخاری صنعتی» تقسیم می‌شوند. بخاری گاز سوز: گاز کماکان پرمصرف‌ترین سوخت ما ایرانیان جهت گرمایش است که دلیل آن ارزانی و در دسترسی بودن این نعمت خدادادی در ایران ست. به همین دلیل بخاری گازی در مقایسه با انواع دیگر بخاری نظیر بخاری برقی و نفتی پرمصرف‌تر است و بیشتر خریداری می‌شود .

 

بخاری های گازی نیز به نوبه خود به  ۳ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1- بخاری گازی با دودکش

2- بخاری گازی بدون دودکش

3- بخاری گازی طرح شومینه

 

موارد استفاده بخاری بدون دودکش و نکات ایمنی به هنگام خرید

  • بخاری گازی بدون دودکش به هیچ عنوان برای اتاق کودک، اتاق خواب و به طور کلی فضاهایی که هوا در آن گردش ندارد مناسب نیستند.
  • بیشترین استفاده از بخاری گازی بدون دودکش برای مغازه‌ها و یا سالن‌هایی است که به دلیل رفت و آمد و یا باز و بسته شدن زیاد درب، هوا در آن گردش دارد.
  • اکیدا توصیه می‌کنیم که خرید بخاری گازی بدون دودکش برای خانه را فراموش کنید چرا که استفاده از این مدل بخاری به هیچ عنوان برای فضاهای بسته همچون منزل مناسب نیست. اما اگر تصمیم به خرید بخاری گازی بدون دودکش گرفته‌اید حتما توجه کنید که مجهز به سیستم ODS باشد.

 

اما ODS چیست؟

وجود سیستم ODS که به آن سیستم حساس به میزان اکسیژن محیط هم می‌گوییم بر روی بخاری گازی بدون دودکش یک الزام و یک باید است چرا که این سیستم وظیفه کنترل میزان اکسیژن در محیط پیرامون را دارد و هنگامی که میزان اکسیژن در فضا به ۱۸ درصد و یا کمتر برسد به طور خودکار اقدام به قطع جریان گاز می‌کند. تمام بخاری گازی‌های بدون دودکش که دارای نشان استاندارد هستند مجهز به سیستم ODS می‌باشند.

 

ظرفیت حرارتی بخاری گازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید بخاری گازی باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت حرارتی بخاری گازی است. هر بخاری گازی توان گرمایش مخصوص به خود را دارد که واحد اندازه‌گیری آن کیلو کالری است. خرید یک بخاری گازی با توان گرمایش بسیار بالا برای فضایی کوچک همان قدر اشتباه است که خرید یک بخاری گازی کم توان برای فضایی بزرگ. قبل از اقدام به خرید بخاری گازی، شما باید بدانید که برای فضای مورد نظر خود به چه توان گرمایشی نیاز دارید یا به زبان ساده به بخاری چند هزار مناسب فضای شماست. فرمول محاسبه بسیار ساده است، تنها کافیست متراژ (مساحت) را ضربدر ۳ کنید و سپس توان گرمایشی بخاری را تقسیم بر ۲۴ کنید، این دو عدد باید یکسان و یا نزدیک به هم باشند.

 

فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی

متراژ محیط ضربدر ۳ = توان بخاری تقسیم بر ۲۴

البته دقت کنید که دو عدد به دست آمده از طرفین تساوی با همدیگر مساوی و یا نزدیک به هم باشد.

به عنوان مثال فرض کنید مساحت سالن منزل شما ۵۰ متر است، این عدد ضربدر ۳ می‌شود: ۱۵۰ .

و فرض کنید که ظرفیت حرارتی بخاری که قصد خرید آن را دارید ۳۸۰۰ کیلو کالری است، این عدد تقسیم بر ۲۴ می‌شود ۱۵۸.

عدد ۱۵۰ و ۱۵۸ به هم نزدیک هستند پس این بخاری ۳۸۰۰ کیلو کالری صرفا برای تأمین گرمایش سالن ۵۰ متری شما مناسب است.

 

بخاری گازی چی بخریم؟

بخاری گازی چی بخریم؟

ترموکوپل و اهمیت آن در بخاری گازی

یکی از امکانات مهمی که در هنگام خرید بخاری گازی باید به آن توجه داشته باشید مجهز بودن به ترموکوپل است.ترموکوپل یک سیستم ایمنی است که در صورت خاموش شدن بخاری، جریان گاز را به صورت خودکار قطع می‌کند و مانع از نشت گاز در فضا می‌شود. تمام بخاری گازی‌های تولید شده توسط برندهای معروف و معتبر (که در ابتدای این مقاله از آنها اسم برده شد) دارای سیستم ایمنی ترموکوپل هستند. بخاری گازی را حتما از فروشگاه‌های آنلاین و نمایندگان معتبر خریداری کنید تا از استاندارد بودن آن مطمئن باشید.

 

مصرف و رتبه انرژی بخاری گازی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بخاری گازی باید به آن توجه کنید برچسب مصرف انرژی بخاری است. رده مصرف انرژی هر بخاری با برچسبی بر روی کارتن و یا خود بخاری نمایش داده می‌شود. این برچسب، نمایانگر این است که بازده خالص هر بخاری در چه سطحی است.در هنگام خرید بخاری گازی تنها مدل‌هایی را انتخاب کنید که برچسب مصرف انرژی آنها بین C تا F باشد.

هزینه های انرژی هر چه که باشد روز به روز گران تر می شود فرق نمی کند گاز شهری مصرف می کنید نفت یا حتی برق. مهم اینست که حتما به رتبه انرژی وسیله گرمایشی که قصد خرید دارید دقت کنید. قبل از خرید بخاری، طبق فرمول محاسبه ظرفیت گرمایی گفته شده در این مقاله، محاسبه کنید که برای فضای شما به چه میزان ظرفیت حرارتی و چه نوع بخاری‌ نیازمند هستید.

 

گام سوم : قیمت انواع بخاری در بازار

به گزارش سرویس خبری کافه بازار ، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی دیدبازار، بخاری های زیر با قیمت روز سال 98 در بازار موجود می باشد:

 

نیک کالا   » قیمت روز انواع بخاری نیک کالا در سال 1398

آبسال   » قیمت روز انواع بخاری آبسال در سال 1398

پلار   » قیمت روز انواع بخاری پلار در سال 1398

مرواریدسوز   » قیمت روز انواع بخاری مرواریدسوز در سال 1398

 

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.