حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
دیدنی های تهران-2
07 سپتامبر 2019 - 11:00
شناسه : 7073
بازدید 297
8

باغ موزه هنر ایرانی یکی از زیباترین دیدنی های تهران است که واقع در خیابان الهیه می باشد. تاریخچه این باغ موزه زیبا، به سال ۱۳۱۰ و دوران رضا خان بر می گردد. طرحی که در آن سال برای باغ کشیده بودند، هیچ شباهتی به طرح کنونی باغ نداشته و در واقع، بسیاری از حوضچه […]

ارسال توسط :
پ
پ

باغ موزه هنر ایرانی یکی از زیباترین دیدنی های تهران است که واقع در خیابان الهیه می باشد. تاریخچه این باغ موزه زیبا، به سال ۱۳۱۰ و دوران رضا خان بر می گردد. طرحی که در آن سال برای باغ کشیده بودند، هیچ شباهتی به طرح کنونی باغ نداشته و در واقع، بسیاری از حوضچه ها و آب راه های پارک، در سال ۸۴ به آن اضافه شده است. این مجموعه در ابتدا یک باغ ویلای شخصی، متعلق به همسر یکی از فرمانده های ارتش کشور در زمان شاه بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کاربری این باغ هم از حالت باغی شخصی، به شکل پارکی عمومی در آمد. باغ موزه هنر ایرنی سال ها در اختیار خانه سینما قرار داشت، اما پس از بازسازی های کلی سال ۱۳۸۴ تغییر کاربری داد و در نهایت در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به عنوان یک باغ موزه آغاز کرد.

 

آثار هنری موجود در این باغ را به دو دسته تقسیم کرده اند. بخش اول، ماکت های بسیار زیبایی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کشور هستند که برای بازدید در این باغ قرار داده شده اند. بسیاری از این آثار را در دوران پیش از انقلاب، برای شرکت در جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته بودند. در کنار این ماکت های ارزشمند بتونی، آثار حجمی بسیار زیبایی هم از برخی هنرمندان معاصر ایران در باغ موزه هنر ایرانی وجود دارند که علاقه مندان به هنر مجسمه سازی و کار با چوب و فلز، می توانند از آن ها بازدید کنند.

ماکت هایی که در این مجموعه نمایش داده شده اند عبارتند از: ماکت های گنبد قابوس، هشت بهشت، عمارت چهل ستون، عمارت شمس العماره، پل تاریخی سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی تهران، برج میلاد تهران، مجموعه جهاین قره کلیسا و مقبره دانیال نبی.

دسته دوم آثار هنری موجود در این باغ موزه، آثار و دست سازه های هنری هنرمندان معاصر کشور است که در نگارخانه آن نگه داری می شود.

یکی دیگر از موارد دیدنی و جذاب این باغ موزه، نمایشگاه عکس فضای باز آن با امکان نمایش ۲۰ اثر هنری در دوره های ماهیانه است. معمولا عکس هایی از تهران قدیم در این نمایشگاه، نمایش داده می شوند. در گوشه دیگری از باغ موزه هنر ایرانی کافه ای سنتی وجود دارد که با طراحی سنتی و بسیار زیبایش پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان از باغ است.

 

ایام بازدید از باغ موزه هنرایرانی: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21:30 به جز ایام سوگواری

آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.