حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
در مبارزه با قاچاق لوازم خانگی باید با جدیت ادامه داد
18 آگوست 2019 - 9:58
شناسه : 6689
بازدید 200
5

اخیرا خبرهای زیادی در مورد قاچاق  به گوش می رسد که از جمله مهم ترین و تاثیر گذارترین آن ها در اقتصاد کشور قاچاق لوازم خانگی می باشد که اگر این روند ناخوشایند ادامه یابد می تواند لطمه سنگینی به اقتصاد و بازار ایران وارد کند. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص […]

ارسال توسط :
پ
پ

اخیرا خبرهای زیادی در مورد قاچاق  به گوش می رسد که از جمله مهم ترین و تاثیر گذارترین آن ها در اقتصاد کشور قاچاق لوازم خانگی می باشد که اگر این روند ناخوشایند ادامه یابد می تواند لطمه سنگینی به اقتصاد و بازار ایران وارد کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص روند مبارزه با قاچاق کالا، به ویژه لوازم خانگی در کشور گفت: با توجه به تصمیمات ارزی که در سال گذشته گرفته شد انتظار می رفت که اگر نرخ ارز را تصنعی پایین نگه داریم یا به عبارتی یارانه آشکار یا پنهان برای لوازم خانگی بدهیم، ممکن است بازهم با پدیده قاچاق معکوس مواجه شویم. فرایندی که باعث خروج کالا از کشور خواهد شد مانند خیلی از اقلام و موادغذایی که در حال حاضر نیز در بازارچه های مرزی شاهد آن هستیم.

فریدون احمدی افزود : نتیجه های تغییر سیاست های ارزی و ممنوعیت واردات نشان داد که تصمیمات و محدودیت های اعمال شده تا حد زیادی مانع ورود قاچاق کالا به کشور شده و این یعنی تصمیمات مذکور درست بوده است.

احمدی گفت :  افزایش قاچاق ارز و کالا به داخل کشور نشان دهنده این است که قیمت اینگونه کالاها در خارج از کشور ارزانتر است و یک عده به این طمع کالای قاچاق وارد می کنند که منفعتی ببرند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر انجمن صنفی تولیدکنندگان از قطعات وارداتی و مباحث مربوط به تخصیص ارز در سطح سفارشات لوازم خانگی راضی بودند به این معنی است تولید لوازم خانگی در کشور توجیه قابل قبول اقتصادی دارد و باید با جدیت با قاچاق برخورد شود.

احمدی در خصوص زمزمه های آزاد شدن واردات برخی لوازم خانگی افزود: در این باره که واردات لوازم خانگی بخواهد آزاد شود خبری نشنیده ام اما معتقدم باید از تولید به شکل جدی حمایت کنیم. بعضی از اقلام مانند کمپرسور و یا پنل تلویزیون وارداتی هستند و ما قادر به تولید آن نیستیم چراکه صرفه اقتصادی هم ندارد.

وی تصریح کرد: ما ظرفیت خوبی در تولید داریم و گفتنی است که تولیدکنندگان لوازم خانگی توانایی تولید برخی قطعات را ندارند و بخشی از این قطعات را وارد می کنند و درصد داخلی سازی دارند. برای واردات اقلام آماده نباید ارز ارزان قیمت تخصیص داد چراکه حمایت از تولیدکننده داخلی یک امر واجب است.

فریدون احمدی افزود: با توجه به شرایط سخت تولید، تولید کنندگان ما دنبال سوءاستفاده نیستند و در تولید لوازم خانگی این پتانسیل در داخل کشور وجود دارد که بتوانند رضایت مصرف کنندگان را در حوزه کیفیت جلب کنند. اینکه بخش کوچکی از جامعه تولیدکننده خطایی انجام دهد نباید باعث شود که نگاه مردم به تولیدکنندگان بد شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت : موضوع جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود. رشد کشفیات لوازم خانگی گرچه نشان از قدرت سرویس های اطلاعاتی کشور دارد اما این میزان از ورود کالای قاچاق و تقلبی به کشور نگران کننده است. کارهای خوبی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کنند چنانکه بنده فکر می کنم ورود کالای قاچاق به کشور نسبت به سالهای گذشته بسیار کمتر شده است.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.