حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
درمان کم کاری تیروئید با خوراکی های خوشمزه
28 مارس 2019 - 1:26
شناسه : 5403
بازدید 245
9

خیلی از اتفاقاتی که برای بدن می افتد زیر سر یک غده کوچک به نام تیروئید است! ساده ترین این مشکل ها شامل خستگی، خشکی پوست و نازک شدن تار موها است که برای درمان یا کمک به بهبود این ها می توان تغذیه را کنترل کرد. در این مطلب برای شما از خوراکی هایی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

خیلی از اتفاقاتی که برای بدن می افتد زیر سر یک غده کوچک به نام تیروئید است! ساده ترین این مشکل ها شامل خستگی، خشکی پوست و نازک شدن تار موها است که برای درمان یا کمک به بهبود این ها می توان تغذیه را کنترل کرد. در این مطلب برای شما از خوراکی هایی که به کمک شما می آیند صحبت کرده ایم.

علائم افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شامل مواردی نظیر خستگی، خشکی پوست، نازک شدن تار موها، افسردگی، و درد عضلات است.

دلایل گوناگونی در پس این مشکل است که عبارتند از بیماری‌های خودایمنی، جراحی تیروئید، رادیوتراپی و مصرف برخی داروها.

مشکل کم کاری تیروئید در زنان شیوع بیشتری دارد و با رژیم غذایی نظیر مصرف میوه‌ها، روغن نارگیل، چای سبز، ماهی، و حبوبات قابل کنترل است. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای کنترل علائم این بیماری اشاره می‌شود.

ماهی

ماهی‌های چرب نظیر سالمون، تون و ساردینز مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که موجب کاهش التهاب شده، به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. بعلاوه ماهی منبع خوب سلنیوم است که عمدتاً در غده تیروئید جمع شده و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

مغزیجات آجیلی

مغزیجات سرشار از سلنیوم غذایی بوده که به عملکرد بهتر تیروئید کمک می‌کنند.

غلات کامل

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید دچار یبوست می‌شوند. غلات کامل نظیر نان، پاستا و برنج، سرشار از فیبر هستند که به مقابله با یبوست کمک می‌کنند.

لوبیا

لوبیا منبع غنی انرژی است که با احساس خستگی و ضعف در مشکل کم کاری تیروئید مقابله می‌کند. همچنین لوبیا سرشار از فیبر است که در صورت ابتلاء به یبوست بسیار مفید است.

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.