حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
خبرهای بد رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران از بازار
27 آگوست 2018 - 15:16
شناسه : 3801
بازدید 203
8

از کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی تا افزایش هفتگی قیمت ها  با بیان اینکه کالاهای کشف شده در این انبارها با عنوان کالای احتکاری از سوی سازمان تعزیرات توقیف شده است، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها در انتظار قیمت‌گذاری از سوی سازمان حمایت بوده‌اند، اما به نظر ما این کالاها احتکار نبوده‌اند. لاف تولید […]

ارسال توسط :
پ
پ

از کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی تا افزایش هفتگی قیمت ها 

با بیان اینکه کالاهای کشف شده در این انبارها با عنوان کالای احتکاری از سوی سازمان تعزیرات توقیف شده است، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها در انتظار قیمت‌گذاری از سوی سازمان حمایت بوده‌اند، اما به نظر ما این کالاها احتکار نبوده‌اند.

لاف تولید کنندگان و کاهش 50 درصدی کالا

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به توقف واردات در راستای حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: متاسفانه کسانی که شعار می‌دادند جلوی واردات را بگیرید و ما کالا تامین می‌کنیم، نه تنها کالای مورد نیاز بازار را تامین نکردند، بلکه ممنوعیت واردات برخی قطعات مورد نیاز در بخش لوازم خانگی منجر به کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی در 5 ماه ابتدای امسال شد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات داخلی کاهش یافته است، گفت: برندهای خارجی هم به دلیل کمبود قطعات قادر به تولید نیستند.

طحان‌پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اکنون قیمت‌گذاری لوازم خانگی چگونه انجام می‌شود، گفت: سازمان حمایت مجوز افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی را برای تولید‌کنندگان صادر کرده است، در حالی که تولید‌کنندگان به دلیل افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت مواد اولیه کالاهای تولیدی خود را با قیمت بالا عرضه می‌کنند.

شرکت‌ها هفتگی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

وی افزود: مغازه‌داران و فروشگاه‌های لوازم خانگی را براساس لیست قیمت شرکت‌ها عرضه می‌کنند و شرکت‌ها هم به صورت هفتگی قیمت لوازم خانگی را افزایش می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان با تاکید بر اینکه دولت باید دست از تجارت بردارد، گفت: در حال حاضر مواد اولیه تمام کارخانجات از قبیل، مس، فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی دولتی است، بنابراین با افزایش قیمت مواد اولیه کارخانجات تولیدی هم قیمت تولیدات خود را افزایش می‌دهند.

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.