حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تکنولوژی به کمک خانم های خانه دار
04 فوریه 2018 - 16:50
شناسه : 2392
بازدید 269
6

همیشه درگیری ذهنی مادرها انتقال باکتری یا میکروب به فرزندانشان بوده است اما محققان دانشگاه آمهرست ماساچوست تراشه ای را اختراع کرده اند که باکتری ها را تشخیص می دهد و از این تراشه می شود در آشپزخانه ها و مناطق آسیب دیده در اثر حوادث استفاده کرد.     از پایگاه خبری ساینس دیلی، […]

ارسال توسط :
پ
پ

همیشه درگیری ذهنی مادرها انتقال باکتری یا میکروب به فرزندانشان بوده است اما محققان دانشگاه آمهرست ماساچوست تراشه ای را اختراع کرده اند که باکتری ها را تشخیص می دهد و از این تراشه می شود در آشپزخانه ها و مناطق آسیب دیده در اثر حوادث استفاده کرد.

 

 

از پایگاه خبری ساینس دیلی، این فناوری در واقع یک تراشه است که درون آن مولکولی موسوم به 3-MBPA تعبیه شده که قادر است باکتری ها را جذب کرده و با آن‌ها پیوند برقرار کند.
این تراشه درون نمونه‌ای از غذای له شده یا مایعات غوطه ورشده و سپس با لایه‌ای از محلول بافر با PH بالا شسته می شود. این اقدام موادی مانند شکر، چربی ها و پروتئین‌های غذا را از روی تراشه پاک کرده و باکتری‌ها را باقی می‌گذارد.
سپس تراشه درون یک میکروسکوپ نوری که با گوشی‌های هوشمند کار می‌کند، قرار می‌گیرد و یک برنامه تعداد باکتری های موجود روی تراشه را می‌شمارد. این برنامه قادر است تا صد سلول باکتری را در هر میلی‌متر از محلول شناسایی کند.
با وجود این که در روش‌های متداول، شناسایی باکتری های موجود در غذا معمولا حدود دو روز به طول می‌انجامند، استفاده از این شیوه، زمان لازم برای دستیابی به نتیجه را به کمتر از دو ساعت کاهش می‌دهد.
محققان دانشگاه آمهرست ماساچوست امیدوارند با عرضه تجاری این محصول، امکان استفاده از آن توسط آشپزها و امدادگران در مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث، فراهم شود.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.