حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تولیدکنندگان ایرانی لوازم خانگی به پیشواز نوروز می روند!؟
12 نوامبر 2017 - 13:15
شناسه : 1770
بازدید 175
5

در حالیکه تا پایان سال چهار ماه باقیست انتشار یک خبر بازار را متلاطم و حتی نگران کرده است: احتمال تغییر قیمت لوازم خانگی بعد از ماه صفر در حالیکه با اتمام ماه محرم و صفر و با فرا رسیدن ماه ربیع الاول بازار عروسی ها داغ می شود، تولید کنندگان داخلی لوازم خانگی در یک اقدام […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالیکه تا پایان سال چهار ماه باقیست انتشار یک خبر بازار را متلاطم و حتی نگران کرده است:

احتمال تغییر قیمت لوازم خانگی بعد از ماه صفر

در حالیکه با اتمام ماه محرم و صفر و با فرا رسیدن ماه ربیع الاول بازار عروسی ها داغ می شود، تولید کنندگان داخلی لوازم خانگی در یک اقدام هماهنگ قصد دارند از رونق بازار نهایت استفاده را برده و با افزایش قیمت کالاهای داخلی به استقبال اشتیقا مردم برای خرید بروند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال افزایش قیمت این محصولات پس از اتمام ماه صفر خبر داد.

استدلال های انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه شده و نیز قیمت مواد داخلی به دلیل افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی بالا رفته است، اظهار کرد: تصور بر این است که به دلیل این تغییرات قیمت لوازم خانگی بعد از ماه صفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: مواد اولیه داخلی به دلیل افزایش پنج تا ۲۰ درصدی فولاد و پتروشیمی‌ها افزایش یافته و تحولات قیمتی در بازار ارز نیز به طور حتم بر قیمت مواد اولیه وارداتی اثرگذار است.

ارز 4هزار تومانی موثر بر تغییر قیمت لوازم خانگی

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر ارز دولتی برای تهیه قطعات به تولیدکنندگان ارائه نمی‌شود و شاهد هستیم که ارز آزاد نیز از حدود ۳۵۰۰ تومان به بیش از ۴۰۰۰ تومان افزایش یافته است گفت: این مسائل باعث می‌شود تولید با قیمت فعلی مقرون به صرفه نباشد.

به گفته غزنوی، علاوه بر این شرکت‌های وابسته به دولت نیز مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی را گران کرده‌اند که همین مسئله بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.

پیش بینی احتمال گرانی مجدد لوازم خانگی در بازه ایی کمتر از شش ماه

با توجه به اینکه دو بازه اوج تقاضا تا پایان سال («مقطع زمانی پس از ماه محرم و صفر» و «مقطع زمانی پیش از سال جدید») داریم و با عنایت به افزایش قیمت زودهنگام لوازم خانگی در آذر ماه؛ به نظر می رسد، شاهد افزایش قیمتی نیز در پیش از پایان سال و در مقطعی بین بهمن تا اسفندماه باشیم. این پیش بینی چندان دور از ذهن نیست زیرا ایرانیان به تورم فصلی بیش از تورم سالی عادت کرده اند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.