حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
توصیه هایی برای مسافران:استفاده و نگهداری بهتر از یخچال فریزر
02 اکتبر 2019 - 15:33
شناسه : 7999
بازدید 237
9

صحبت های دیشب دورهمی مان در خانه با برادر خانم و دایی همسرم و مشغله های روزمره ای که دارم مسبب نوشتن این مقاله کوتاه شد. موضوع صحبت مان خرید لوازم برای ویلای در حال ساخت آقا مجید محمدی نویسی (برادر همسرم) بود. ایشان دنبال یک یخچال مناسب برای شرایط آب و هوایی شمال کشور […]

ارسال توسط :
پ
پ

صحبت های دیشب دورهمی مان در خانه با برادر خانم و دایی همسرم و مشغله های روزمره ای که دارم مسبب نوشتن این مقاله کوتاه شد. موضوع صحبت مان خرید لوازم برای ویلای در حال ساخت آقا مجید محمدی نویسی (برادر همسرم) بود. ایشان دنبال یک یخچال مناسب برای شرایط آب و هوایی شمال کشور می گردد و البته هم وسواس خودشان را در انتخاب دارند وسواس و دقتی که مزید بر موفقیت کاریشان نیز بوده است.

 

نگاه مسئله محور به موضوع انتخاب

از منظر من موضوع انتخاب یخچال فریزر ایشان یک مسئله است که شخصی نیازمند یخچال فریزری ایرانی یا خارجی با توجه به نیاز، کیفیت و المان قیمت ست؟! البته مشخص کردن حد و حدود مسئله و رسیدن به نقطه عزیمت برای حل کاری است که حتما برای حل یک مسئله انجام دهید.

لابه لای صحبت هایمان موضوعات دیگری را نیز فهمیدم اینکه ایشان ترجیح می دهند جنس داخلی  خارجی بدنه یخچال به گونه ایی باشد که در برابر رطوبت آب و هوایی شمال مقاوم باشد و ضمن اینکه نوع سکونت ایشان در آنجا به نحوی خواهد بود که ایشان  در عمل دو وطنه خواهند شد.

از میان همه پرسش های مطرح شده فعلا به نحوه نگهداری یخچال برای یک مسافر می پردازم. برای پاسخ به این پرسش هم علاوه بر دفترچه راهنمای محصولات پلادیوم (یخچال فریزر پالادیوم) از همکاران فروشنده ام پرسش هایی کردم که ماحصلش می شود این مقاله که در ادامه می خوانید:

 

سامان دهی مسئله

یکی از پرسش های متداول مصرف کنندگان و عامه مردم درباره نگهداری یخچال فریزر مربوط به زمان تعطیلات است. این پرسش در ابتدا بایستی سامان دهی شود و سپس به آن جواب بدهیم. این پرسش در سه سطح قابلیت طرح و پاسخگویی دارد:

1- سفر های کوتاه مدت ( حداکثر سه هفته ) : برای سفرهای کوتاه مدت طبیعی که از سفرهای یک یا چند روزه و حداکثر سه هفته خواهد بود بهتر است یخچال فریزر به پریز برق بماند. یک ترانس خوب هم برای یخچال فریزر بگذارید تا در صورتی که نوسان برق بوجود آمد مشکلی برای یخچال فریزر پیش نیاید. متناسب با مدت سفرتان بایستی مواد غذایی را بسته به شرایط نگهداری شان برای این مدت در یخچال فریزر نگهداری کنید. مثلا لبنیاتی که دوره مصرفش 4 تا 5 روز است در یک دوره سه هفته ای یا حتی 14 روزه حتی اگر در یخچال هم باشد به لحاظ بهداشتی قابل مصرف نیست. میوه ها و سبزیجات هم چه شسته شوند و چه شسته نشوند تا یک مدت مشخص در یخچال فریزر  تر و تازه می مانند.

البته بحث درباره مواد یخ زده مثل گوشت و مرغ و ماهی هم داستان خودش را دارد.

پس فقط یخچال نیست که شرط است بلکه نوع موادی که قرار است در یخچال فریزر نگهداری کنید نیز مهم هستند.

اکثر یخچال فریزرها گزینه ای به نام تعطیلات دارند که با فعال کردن آن؛ یخچال فریزر دمای داخلی خودش را برای اینکه مواد غذایی داخل یخچال یخ نزند تنظیم می کند. به عنوان مثال یخچال فریزر پلادیوم دارای امکان تعطیلات به شرح و دمای زیر است:

 

« یخچال فریزر پالادیوم دارای کلید Vacation  است . این کلید فقط در حالت باز بودن قفل فعال می باشد.کلید Vacation را برای فعال کردن عملکرد تعطیلات به مدت 5 ثانیه فشار دهید.نشانگر عملکرد تعطیلات به صورت چشمک زن روشن می شود و دمای تنظیمی پیش فرض برای یخچال 8 درجه سانتیگراد و برای فریزر-14 درجه سانتیگراد نمایش داده می شود.عملکرد تعطیلات به صورت خودکار در صورتی که درب محصول باز شود خارج می شود و دما به حالت تنظیمی قبلی بر می گردد. در صورتی که بخواهیم به صورت دستی از این حالت خارج شویم جددا کلید Vacation را به مدت 5 ثانیه فشار می دهیم.این وضعیت در حالتی که Super Cool فعال باشد عمل نمی کند. »

 

2- سفرهای افراد دو وطنه و کثیر السفر : این سفرها بیشتر از سوی مسافران و افراد دو وطنه ( افرادی که دو محل زندگی دارند) صورت می گیرد. تردد این افراد در بین دو شهر آنچنان است که در عمل و به اصطلاح فقها دو بلاده هستند و نمازشان کامل باید ادا شود.

این افراد هم زیاد سفر می کنند و هم در بازه های زمانی مختلف در دو محل هستند. اگر برای یک مدت طولانی مثلا بیش از سه هفته به محل بر نمی گردند بهتر است که یخچال فریزر را از برق بکشند و مواد غذایی و حتی گوشت و مرغ را نیز به اندازه خرید کنند که در زمان پایان اقامتشان مرغ و گوشتی نیز باقی نمانده باشد که بخواهند یخچال فریزر در برق بماند. البته با هزینه گوشت هم منطقی کم کم خرید کنند!

اما اگر فواصل جابه جایی شان بین دو منزل کم است مثلا در کمتر از دو هفته است بهتر است یخچال فریزر هر دو محل در برق بماند و البته بایستی موادی مثل میوه و سبزیجات و نان، لبنیات و نوشیدنی ها را  را تازه تازه تهیه کنند حال اگر مابقی مواد را به صورت عمده خرید و در یخچال نگهداری می کنند؛ مسئله ای نیست.

3- سفرهای دراز مدت : سفرهایی که بیش از سه هفته به طول می انجامد مثلا شما برای کل تابستان از منزل دور هستید در این شرایط نگهداری یخچال فریزر به چه شکل است؟

برای سفرهای بیش از سه هفته به هیچ وجه توصیه نمی شود که یخچال فریزر در برق بماند چون هم هزینه برق شما زیاد می شود و هم آن انتظاری را که از مواد غذایی داخل یخچال دارید هیچ وقت برآورده نمی شود!؟

توصیه می شود  برای اینکه یخچال فریزر بو نگیرد درب یخچال را باز بگذارید و یک تکیه ذغال هم در یخچال و هم در فریزر قرار دهید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.