حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تلویزیون های تی سی ال با فناوری miniLED
20 اکتبر 2019 - 10:04
شناسه : 9763
بازدید 234
6

شرکت تی سی ال (TCL) از عرضه و فروش تلویزیون های ال سی دی خود با فناوری miniLED در آمریکا خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت بزرگ تولیدکننده چینی نسخه ۶۵ اینچی این تلویزیون حدودا ۲۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. تی سی ال اولین شرکت سازنده ای است که تلویزیون ال […]

ارسال توسط :
پ
پ

شرکت تی سی ال (TCL) از عرضه و فروش تلویزیون های ال سی دی خود با فناوری miniLED در آمریکا خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت بزرگ تولیدکننده چینی نسخه ۶۵ اینچی این تلویزیون حدودا ۲۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

تی سی ال اولین شرکت سازنده ای است که تلویزیون ال سی دی مبتنی بر فناوری miniLED را به بازار عرضه کرده است. این شرکت چند ملیتی چینی که اکنون سومین تولیدکننده تلویزیون در جهان است، اعلام کرد که تلویزیون های سری ۸ خود را در ماه آگوست رونمایی کرده و به طور انحصاری از طریق Best Buy (شرکت الکترونیکی مصرفی) در آمریکا عرضه می کند.

این کمپانی فروش تلویزیون های رده بالا سری ۸ خود در دو مدل ۶۵ و ۷۵ اینچی با عنوان ۶۵Q825 و ۷۵Q825 را آغاز کرده است که هر دو مدل این تلویزیون از فناوری miniLED بهره می برند.

فناوری miniLED یک فناوری بین OLED و LED-LCD است. این فناوری موجود در تلویزیون های تی سی ال به دلیل کوچک بودن ال ای دی ها، هر اینچ تلویزیون های سری ۸ تی سی ال از ال ای دی های بیشتری نسبت به تلویزیون های معمولی برخوردار هستند.

کمپانی تی سی ال برای اولین بار در نمایشگاه CES 2019 از فناوری miniLED در تلویزیون های هوشمند سری ۸ خود رونمایی کرد. از یاد نبریم که این کمپانی بزرگ چینی نقش مهمی را در بازار جهانی لوازم الکتریکی ایفا می کند.

تلویزیون های سری ۸ علاوه بر HDR10 و HLG از Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می کند. Dolby Vision یکHDRاستاندارد اختصاصی است که توسط دالبی ایجاد شده و در جایگاهی بالاتر از HDR10 قرار می گیرد. فناوری دالبی ویژن یک فرآیند کامل تولید تا مصرف است و کاربر بهترین کیفیت تصویر ممکن را با این فناوری تجربه می کند.

تفاوت بین HDR10 و دالبی ویژن در توانایی نشان دادن عمق رنگ و روشنایی تصویر است که با توجه به وسایل و محتوا مشخص می شود. رنگ ها در کیفیت تصویر دالبی ویژن بسیار فراتر از HDR10 هستند.

قابل ذکر است، تی سی ال قصد دارد فناوری مینی ال ای دی را تا سال آینده به تلویزیون های ۸K منتقل کند. همچنین این تلویزیون ها با استفاده از پلتفرم Roku امکان دسترسی به سرویس های محبوبی مانند آمازون، نتفلیکس و Vudu را دارند.

تلویزیون های رده بالای سری ۸ تی سی ال با سایر تلویزیون های ال سی دی مانند سری Q سامسونگ، و همچنین تلویزیون های اولد برندهای ال جی و سونی قابل رقابت هستند.

در پایان گفتنی است، مدل Q825 65 اینچی با قیمت ۱۹۹۹ دلار و مدل Q825 75 اینچی با قیمت ۲۹۹۹ دلار در آمریکا به فروش می رسد.

مشخصات سری ۸ تی سی ال

دارای دالبی ویژن اچ دی آر

نمایشگر تمام صفحه FullView

دارای فناوری دالبی آتموس

کنترل آسان صدا با دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت

حالت Auto Game

کنترل صدا از راه دور

نقطه دسترسی WIFI با سرعت بالا ۸۰۲٫۱۱AC

۴x HDMI 2.0 (1 ARC)

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.