حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تلویزیونی ایرانی چی بخریم؟
16 فوریه 2019 - 13:36
شناسه : 5162
بازدید 379
6

  قریب به یک دهه شاید بیشتر باشد که خانه های ما با تلویزیون هایی با برند خارجی مثل سامسونگ ، ال جی یا حتی سونی آذین شده است. اما با اعمال تحریم ها و کمبود بار در بازار کم کم ضرورت تولید تلویزیون داخل کشور بیشتر شد البته کمی عقب تر که برویم ما […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

قریب به یک دهه شاید بیشتر باشد که خانه های ما با تلویزیون هایی با برند خارجی مثل سامسونگ ، ال جی یا حتی سونی آذین شده است. اما با اعمال تحریم ها و کمبود بار در بازار کم کم ضرورت تولید تلویزیون داخل کشور بیشتر شد البته کمی عقب تر که برویم ما ایرانی ها تلویزیون های شهاب و پارس را در خانه های خودمان تجربه کرده ایم اما اینکه چطور شد یکباره این برندها حذف و برندهای خارجی جایگزین آن شدند پرسشی است که بایستی در چندین مقاله به آن پاسخ داد. در این خبر اجمالا قصد داریم به معرفی برندهای تلویزیون های ایرانی بپردازیم.

معرفی برندهای ایرانی تلویزیون

1- تلویزیون های ایکس ویژن با گارانتی مادیران:
ایکس ویژن سالیان سال مانیتورهای برند ال جی را در ایران مونتاژ و گارانتی می کرد. اطمینان خاطر مصرف کنندگان به مادیران تا حدی بود که همیشه حرفه ای ها و افراد اهل فن به کسانی که قصد جمع آوری کامپیوتر و قطعات آن را داشتند پیشنهاد می دادند حتما مانیتور ال جی با گارانتی مادیران بخرند!؟
حالا حدود 13-14 سال هست که ایکس ویژن تلویزیون هم به بازار عرضه می کند اوایل فقط روی تلویزیون های اینچ کوچک کار می کرد اما الان تمرکزش را بر روی تولید تمام محصولات گذاشته است و سعی می کند با فناوری روز دنیا پیش برود.

2- تلویزیون اسنوا:
اسنوا هم برندی ایرانی است که کار اصفهانی ها ست. با آنتن شبکه نسیم و تبلیغ در برنامه خندوانه رامبد جوان بیش از پیش بازار به برند اسنوا اقبال نشان داد. سابقه کاری اسنوا در تلویزیون هم حدود 14- 15 سال است. بعد از ایکس ویژن ؛ تلویزیون های اسنوا با استقبال خریداران ایرانی روبرو است.

3- تلویزیون شهاب :
اصلا شروع فعالیت ابتدایی شهاب در سال 1324 با افتتاح مرکز اولیه رادیو شهاب در حوزه صوت و تصویر و رادیو بود. در سال 1342 هم اخذ مجوز ساخت رادیو و تلویزیون را گرفت و یک سال بعد هم تلویزیون 32 اینچ ام بی ال آی تحت لیسانس فیلیپس را تولید کرد. در دهه 70 بود که دو برند پارس و شهاب دوران طلایی خود را سپری می کردند. شاید باز شدن فضای سیاسی و به تبع آن اقتصادی کشور باعث آمدن برندهای مطرح دنیا و صد البته فناوری روز به کشور شد که عامل عقب ماندگ پارس و شهاب شد شاید هم دلایل دیگری داشت. در مجموع با مشکلات پسابرجام در پایان دهه 90 شمسی شاید دوباره شاهد اوج گیری برند شهاب و پارس در حوزه صوت و تصویر باشیم.
شهاب هم اکنون در بازار حضور کمرنگی دارد ولی اخیرا سایت رسمی شهاب وعده عرضه تلویزیون های فراوانی را به عنوان « بزودی » به بازار داده است.

4- تلویزیون پارس :
لوازم خانگی پارس شعبه ایی در حوزه صوت و تصویر به نام پارس الکتریک دارد که مسئولیت عرضه تلویزیون های پارس به بازار را عهده دار است. وضعیت پارس هم چه به لحاظ تولید و چه استقبال خریداران مشابه شهاب است.

5- تلویزیون صنام:
صنام هم یکی دیگر از برندهای ایرانی است که تلویزیون هایش کم و بیش در بازار یافت می شود.

در پایان خاطر نشان می کنم که دو برند ایکس ویژن و اسنوا از سایر رقبای ایرانی شان حداقل در زمینه رضایت بازار و عرضه ی انواع تلویزیون به بازار موفق تر عمل کرده اند.
امید واریم روزهای طلایی و شکوفایی برندهای ایرانی بویژه در حوزه صوت – تصویر هرچه زودتر فرا رسد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.