حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تاکسی ها برقی می شوند!
18 می 2019 - 10:32
شناسه : 5907
بازدید 220
14

حمل و نقل عمومی راهکاری است که در تمام کشورها برای کاهش ترافیک استفاده می شود. اما گاهی می بینیم که این خودروهای به اصطلاح حافظ محیط زیست، از خودروهای معمولی بیشتر دود می کنند! در همین زمینه، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از برقی شدن تاکسی ها خبر داد. علیرضا قنادان […]

ارسال توسط :
پ
پ

حمل و نقل عمومی راهکاری است که در تمام کشورها برای کاهش ترافیک استفاده می شود. اما گاهی می بینیم که این خودروهای به اصطلاح حافظ محیط زیست، از خودروهای معمولی بیشتر دود می کنند! در همین زمینه، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از برقی شدن تاکسی ها خبر داد.

علیرضا قنادان در گفت‌وگو با خبرنگار درباره آمادگی گروه صنعتی “مپنا” برای برقی کردن تمام تاکسی‌های تهران اظهار کرد: همکاری مشترکی بین ما و گروه مپنا از مدت‌ها قبل آغاز شده و اواخر سال گذشته جهت هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور مدیرعامل گروه صنعتی مپنا برگزار شد.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد مهندسین این مجموعه، طرح‌های خود برای برقی کردن 80 هزار تاکسی‌ تهران را ارائه کردند که قرار شد به‌صورت پایلوت این طرح اجرا شود و بعد از رفع نواقص احتمالی به‌صورت کلی اجرا شود.

قنادان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره تاکسیرانی شهر تهران که چندی پیش در برج میلاد برگزار شد، مجدداً جلسه‌ای بین سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و پژوهشگاه نیرو وابسته به وزارت نیرو در ارتباط با موضوع اشاره‌شده برگزار و تبادل‌نظر شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که برقی کردن 80 هزار تاکسی در تهران در چه بازه زمانی به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در این زمینه نمی‌توان زمانی اعلام کرد اما تلاش می‌شود در یک بازه زمانی مشخص و مدیریت‌شده، تاکسی‌های تهران را برقی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هزینه برقی کردن تاکسی‌های تهران چه‌میزان برآورد شده است، اضافه کرد: در این بخش باید در انتظار برآورده‌های شرکت مپنا باشیم اما قطعاً این اتفاق هم در هزینه‌های سوخت و کاهش آلودگی هوای شهر مؤثر خواهد بود.

قنادان خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌ای که برای برقی کردن تاکسی‌ها استفاده خواهد شد به‌گونه‌ای خواهد بود که خودروها هم برقی باشند و هم بنزینی ضمن اینکه به‌زودی در ارتباط با این طرح، اطلاع‌رسانی دقیق‌تری خواهد شد.

منبع: تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.