حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
بهترین سن ارتودنسی کدام است؟
25 دسامبر 2017 - 23:16
شناسه : 2060
بازدید 238
7

دندان عضو بسیار حساس و مهمی در بدن است و همچنین در زیبایی ظاهری افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در این حد که افراد به دنبال سفید کردن یا یکدست کردن دندانخایشان هستند برای داشتن لبخندی زیبا!. حال آنکه خدمات دندانپزشکی برای سلامت فک و دندان نیز مورد استفاده قرار می گیرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

دندان عضو بسیار حساس و مهمی در بدن است و همچنین در زیبایی ظاهری افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در این حد که افراد به دنبال سفید کردن یا یکدست کردن دندانخایشان هستند برای داشتن لبخندی زیبا!. حال آنکه خدمات دندانپزشکی برای سلامت فک و دندان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و آن ارتودنسی است.

دبیر مشاورعلمی دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ارتودنسی مجموعه چند فاکتوری است، گفت: اوایل نوجوانی بهترین زمان برای انجام معاینه ارتودنسی است.

دکتر محسن شیرازی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع ارتودنسی، اظهار داشت: هدف از انجام ارتودنسی بازگرداندن عملکرد طبیعی مجموعه دندان، فک و صورت است. بنابراین همه این ناهنجاری‌ها می توانند منجر به ارتودنسی توسط دندانپزشک شود.

وی افزود: ناهنجاری‌های دندانی، فکی و صورت می‌تواند منجر به مشکلاتی در تنفس، بلع، جویدن و اختلال در گفتار شود و یا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: هدف از ارتودنسی رفع مشکلات مجموعه‌ای از اختلالات در دندان، فک و صورت است و در واقع دندانپزشک تلاش می‌کند علاوه بر این مشکل، عاملی باشد تا اختلالات روحی و روانی ناشی از این مسئله را برطرف سازد.

شیرازی با اشاره به اینکه شکاف کام و لب ناهنجاری‌های شدیدی در ناحیه دهان، فک و صورت ایجاد می‌کند، افزود: برگرداندن وضعیت صحیح این مجموعه به صورت اثربخش توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهترین زمان برای معاینه اولیه ارتودنسی قبل از پایان رشد است به ویژه مواقعی که ناهنجاری فک و دهان وجود دارد و اگر بخواهیم هدایت را در مسیر طبیعی قرار دهیم بهترین زمان موقعی است که فاکتورهای رشد وجود داشته باشد.

دبیر مشاوره علمی دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه زمان پاپان رشد در دختران و پسران متفاوت است، افزود: ولی به طور کلی اواخر تبدیل شدن دندان‌های شیری به دائمی و اوایل نوجوانی بهترین زمان برای انجام معاینه ارتودنسی به شمار می‌رود.

شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون علم ارتودنسی از جنبه‌های درمانی مورد توجه بوده است، گفت: این مسئله در حوزه پیشگیری بیشتر حایز اهمیت است و اگر بتوانیم پیشگیری کنیم، شدت ضایعه که نیاز به ارتودنسی دارد را کاهش و یا از ایجاد آن جلوگیری می‌کنیم در حالی که درمان بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است.

دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه پیشگیری فرد تنها در موضوع پوسیدگی دندان مطرح نیست، افزود: ارتودنسی مجموعه چند فاکتوری است و علاوه بر موضوع درمان، روان و ارتباطات اجتماعی فرد را نیز گاهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین توجه به آن ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که پوسیدگی دندانی علی‌رغم اهمیت، در ارتباطات اجتماعی و سلامت روان فرد تأثیر ندارد لذا این مسئله اهمیت پیشگیری از  ارتودنسی را مورد توجه قرار می‌دهد.

دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  ۱۹ تا ۲۲ دی ماه سال جاری و به مدت ۴ روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.