حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در تهران
11 نوامبر 2017 - 16:41
شناسه : 1754
بازدید 214
1

دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه باید شرایط سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کنیم، گفت: ایران بالاترین آمار تغییر تعرفه ها را دارد که همین موضوع سرمایه گذاران را برای حضور در کشور بی میل می‌کند. حبیب‌الله انصاری امروز در نشستی خبری با بیان اینکه برای افزایش تولید، تحریک تقاضا و صادارت […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه باید شرایط سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کنیم، گفت: ایران بالاترین آمار تغییر تعرفه ها را دارد که همین موضوع سرمایه گذاران را برای حضور در کشور بی میل می‌کند.

حبیب‌الله انصاری امروز در نشستی خبری با بیان اینکه برای افزایش تولید، تحریک تقاضا و صادارت کالاها باید اقدامات لازم را در رفع رکود حاکم بر بازار انجام دهیم، اظهارداشت: امروز صنعت لوازم خانگی کشور توانمندی بالایی در تولید محصولات با کیفیت دارد به نحوی که به غیر از کمپرسور یخچال و فریزر 75 درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کالاهای بی‌کیفیت در فروشگاه ها توزیع شود، افزود: در استانداردهای ملی بحث ایمنی  و بهداشت کالاها مدنظر است اما نکته اساسی کیفیت کالهاست که باید توجه جدی به آن شود.

*شرایط صنعت لوازم خانگی کشور برای سرمایه گذاران خارجی جذاب نیست

دبیر انجمن لوازم خانگی در پاسخ به پرسش خبرنگار که بعد از برجام چه میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش لوازم خانگی کشور انجام شده است، گفت: تا کنون یک شرکت آلمانی در صنعت لوازم خانگی ایران مشارکت کرده و سایر شرکت‌های همچنان مشغول مذاکره هستند.

انصاری با بیان اینکه باید شرایط سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کنیم، تصریح کرد: باید قانون سرمایه گذاری در کشور مورد بازبینی قرار گیرد. همچنین مشکلات بانکی هم باید برطرف شود. علاوه بر این در ایران بالاترین آمار تغییر تعرفه ها اعمال می شود که همین موضوع سرمایه گذاران را برای حضور در کشور بی میل می‌کند.

دبیر انجمن لوازم خانگی اضافه کرد: قانون بهبود مستمر فضای کسب‌ و کار که 4 سال پیش در مجلس به تصویب رسید  باید اجرایی شود.

وی در ادامه صحبت های خود ضمن انتقاد از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، گفت: مرحله اول اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ایرادات بسیاری داشت که مسئولین باید با رفع آنها به فکر اجرای طرح جدید کارت اعتباری باشند. به هر حال من اطلاعی کاملی از این طرح جدید نداریم اما اگر قرار باشد این موضوع اجرایی شود باید  نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، تولیدکنندگان و اتاق اصناف باید با یکدیگر مذاکره کرده و بعد از کار کارشناسی تصمیمات جدید اجرای شود.

وی در خصوص فعالیت تولیدکنندگان زیر پله ای در بخش لوازم خانگی،  افزود: برخی اتحادیه‌ها نسبت به صدور مجوز تولید برای بعضی واحدهای زیرپله‌ای لوازم خانگی اقدام می‌کنند اما این کار درست نیست زیرا مجوز تولید باید توسط وزارت صنعت صادر شود. این در حالی است که این مجوزها توسط بعضی اتحادیه‌ها مانند اتحادیه فلز یا اتحادیه نایلون صادر می‌شود که باعث افزایش تولید محصولات زیرپله‌ای در صنعت لوازم خانگی شده است.

انصاری با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در تهران که از 2 تا 5 آذرماه امسال ، تصریح کرد: در این نمایشگاه 294 شرکت داخلی و 136 شرکت خارجی حضور دارند که تعداد شرکت‌های داخلی در مقایسه با سال قبل 13 درصد افزایش و تعداد شرکت‌های خارجی 6 درصد کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.