حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اینستاگرام رو دیلیت کن و لاغر شو!
17 نوامبر 2018 - 20:32
شناسه : 4387
بازدید 261
8

همه از دیدن غذاهای خوشمزه لذت می برند؛ اما توپول ها به لذت خالی اکتفا نمی کنند و تا آن غذا را تست نکنند خیالشان راحت نمی شود! پس بهتر است از شر صفحات مجازی ای که عکس غذاهای خوشمزه می گذارند خلاص شوید!   پیش از اقدام برای از بین بردن اشتهای کاذب شاید […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه از دیدن غذاهای خوشمزه لذت می برند؛ اما توپول ها به لذت خالی اکتفا نمی کنند و تا آن غذا را تست نکنند خیالشان راحت نمی شود! پس بهتر است از شر صفحات مجازی ای که عکس غذاهای خوشمزه می گذارند خلاص شوید!

 

پیش از اقدام برای از بین بردن اشتهای کاذب شاید لازم باشد در وهله اول دلیل تمایل شدید برای مصرف غذا را کشف کنید. پس از آن، می توانید با تکیه بر اصل مساله، برای رفع آن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

 

تشنگی

اگر احساس می کنیم که خیلی خوب و کامل غذا می خورید اما همچنان حس گرسنگی دارید، باید به این فکر کنید که دفعه آخری که آب نوشیده اید، کی بوده؟ یک لیوان آب بنوشید و کمی صبر کنید. پس از چند دقیقه، حس گرسنگی شما فروخواهد نشست و متوجه می شوید که اصلا گرسنه نبوده اید.

راهکار رفع مشکل:

همیشه به طور منظم آب بنوشید. بهترین روش این است که در ابتدای صبح آب کافی بنوشید و نیم ساعت پیش از صرف غذا هم حتما یک لیوان آب بنوشید.

 

غذاهایی که کالری ندارند

به خوردن خوراکی های شور یا شیرین تمایل شدید دارید؟ در چنین حالتی دوست دارید که اسنک های بی ارزش میل کنید. اما باید بدانید که این مواد خوراکی نه تنها هیچ نوع ارزش غذایی ندارند، بلکه موجب تحریک اشتها و تشدید حس گرسنگی هم می شوند.

راهکار رفع مشکل:

مصرف کربوهیدرات های آماده و فوری را کاهش داده و به مصرف غذاهای سالم و مقوی روی بیاورید.

 

کمبود خواب

اگر در طول شب دست‌کم ۷ یا ۸ ساعت بخوابید، گرسنگی نمی تواند موجب بیدار شدن شما بشود. بدن هنگام خواب ملاتونین تولید می کند که نه تنها مسئول فعالیت های اعضای بدن است، بلکه روی ظاهر فرد نیز اثر مستقیم دارد.

راهکار رفع مشکل:

پیش از نیمه شب بخوابید تا سرحال و زیبا باشید.

 

فعالیت کردن تحت استرس زیاد

اشخاص به دو دسته تقسیم می شوند: کسانی که هنگام استرس دچار بی اشتهایی می شوند و کسانی که تمایل شدید برای صرف غذا و خوراکی پیدا می کنند.

 

راهکار رفع مشکل:

از آن جا که غذا خوردن زیاد نمی تواند به هیچ عنوان استرس و نگرانی های شما را برطرف کند، بنابراین برای پیشگیری از چاقی و عوارض ناشی از پرخوری، سعی کنید خود را با کارهای متفرقه سرگرم کنید. به طور مثال، با دوستان تماس بگیرید، چت کنید، بیرون بروید، ورزش کنید، فیلم ببینید یا کتاب مطالعه کنید.

به جای خوردن انواع کیک و شیرینی و غذاهای بی ارزش، برای خود یک فکرمشغولی سالم درست کنید.

 

کمبود پروتئین

سعی کنید همیشه در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید زیرا برای سلامت، انرژی و داشتن احساس سیری بسیار ضروری به نظر می رسد.

راهکار رفع مشکل:

بدون شک مصرف میوه و سبزیجات بسیار ضروری است اما پروتئین نیز باید بخشی از رژیم غذایی روزانه هر فرد را تشکیل دهد. ماست یونانی، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و … همگی سرشار از پروتئین هستند.

 

کمبود چربی های مفید

چربی ها و روغن ها انواع گوناگون دارند و برخی از آن ها نه تنها برای بدن ضرر ندارند، بلکه بسیار ضروری و مفید هستند و باید دست کم یک بار در هفته مصرف شوند. از جمله موادغذایی که حاوی چربی های مفید هستند می توان به روغن زیتون، ماهی قرمز، آجیل، آووکادو و دانه های خوراکی اشاره کرد.

راهکار رفع مشکل:

بدن انسان چربی های ترانس (غیراشباع) را دفع می کند.

 

رژیم غذایی ناسالم

هر فرد باید دست‌کم ۵ وعده غذایی در روز داشته باشد: صبحانه، ناهار، شام و دو میان وعده سبک. این را در نظر داشته باشید که نباید نقش این اسنک های کوچک و سبک در بین وعده های صبحانه و ناهار و همچنین ناهار و شام را نادیده بگیرید.

راهکار رفع مشکل:

مصرف مواد غذایی مملو از پروتئین بهترین گزینه برای میان وعده محسوب می شوند. مثلا می توانید چند دانه بادام میل کنید.

 

اینستاگرام

عکاسی از غذا برای انتشار در اینستاگرام می تواند یکی از دلایل پرخوری و علاقه شدید افراد برای صرف انواع غذاها باشد. حتی وقتی شما عکس های اینستاگرام را تماشا می کنید، احساس گرسنگی پیدا کرده و دوست دارید یک چیزی خورده و صدای شکمتان را خاموش کنید.

راهکار رفع مشکل:

تعداد عکس هایی که از غذا می گیرید را کاهش دهید.

 

غذا خوردن در حال حرکت و فعالیت

وقتی سر یک زمان مشخص غذا نمی خورید و هر وقت احساس گرسنگی می کنید، در حال حرکت، در راه یا بیرون از خانه به غذا خوردن اقدام می کنید، در واقع سیستم ساعتی بدن خود را بر هم می زنید. در این حالت، بدن زمان مشخصی برای صرف غذا ندارد، از این رو ممکن است دوباره بی موقع و بی مورد درخواست غذا داشته باشد.

راهکار رفع مشکل:

برای صرف غذا، زمان مشخصی تعیین کرده و در آرامش به غذاخوردن بپردازید

منبع: روزیاتو

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.