حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
انتخابی فوتبال یورو 2020 اروپا
14 اکتبر 2019 - 10:01
شناسه : 9049
بازدید 227
7

نبرد فرانسه و ترکیه، نبرد مرگ و زندگی نیست، اما جدال سلطنت خواهد بود. به گزارش خبرورزشی، امشب در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شاهد ۲ فینال بزرگ خواهیم بود. فرانسه به مصاف ترکیه خواهد رفت و برای صدرنشین شدن باید این حریف را ببرد، اوکراین هم برای حفظ صدر مقابل پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

نبرد فرانسه و ترکیه، نبرد مرگ و زندگی نیست، اما جدال سلطنت خواهد بود.

به گزارش خبرورزشی، امشب در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شاهد ۲ فینال بزرگ خواهیم بود. فرانسه به مصاف ترکیه خواهد رفت و برای صدرنشین شدن باید این حریف را ببرد، اوکراین هم برای حفظ صدر مقابل پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا قرار خواهد گرفت. البته با شکست انگلیس برابر چک، جدال این تیم برابر بلغارستان هم حساس شده است.


گروه A؛ فراموشی
اینکه بعد از یک دهه طلسم نباختنت در بازی‌های انتخابی بشکند دردناک است. بدتر اینکه پس از سال‌ها انگلیسی‌ها تیم خوبی دارند که به آن امیدوار هستند. با این حال فاجعه رخ نداده و این حتماً تلنگری برای شاگردان ساوت‌گیت خواهد بود که بازی پیش‌رو برابر بلغارستان را جدی‌تر بگیرند. امشب چک بازی ندارد و انگلیس فرصت دارد فاصله‌اش با این تیم را دوباره به ۳ امتیاز برساند. بلغار‌ها در ۱۱ بازی اخیر برابر انگلیس هنوز پیروز نشده‌اند. ۴ تساوی و ۷ شکست حاصل کارشان برابر سه‌شیر بوده است. بازی رفت را هم با ۴ گل باختند. از طرف دیگر در ۳ بازی آخر خانگی ۲ برد و یک تساوی برای‌شان به ثبت رسیده و رنگ برد را ندیده‌اند. انگلیس اگر پیروز شود صعودش به یورو ۲۰۲۰ را حتمی خواهد کرد. در این صورت هم باخت تلخ‌شان فراموش می‌شود و هم شب خوبی در بلغارستان خواهند داشت. فقط ۱۵۰ کیلومتر فاصله بین پایتخت‌های کوزوو و مونته‌نگرو است. جدالی از همسایه‌هایی که سابقاً هر دو عضوی از یوگسلاوی بودند. بازی رفت‌شان با تساوی خاتمه پیدا کرد. کوزوو حتی اگر به مرحله نهایی صعود نکند هم در نخستین حضورش در مرحله انتخابی یورو عملکرد تحسین‌آمیزی داشته است. با این وجود ۴ امتیاز از چک کمتر دارند و اگر امشب پیروز شوند جدال رودرروی‌شان با چک بسیار حساس خواهد شد.



گروه B؛ نشان بده تو قهرمانی
از همان بازی‌های آغازین گروه B که اوکراین با سرعت از کنار قهرمان یورو ۲۰۱۶ گذشت، پرتغالی‌ها منتظر جدال برگشت برابر شاگردان شوچنکو بوده‌اند. بازی رفت این دو تیم با تساوی بدون گل تمام شد که با توجه به نتایجی که اوکراین گرفت مشخص شد چقدر به درد آن‌ها خورده است. همان صربستانی که پرتغال را متوقف کرد از اوکراین ۵ گل خورد و مشخص شد واقعاً زردوآبی‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند. اگر حتی امشب در کیف، اوکراین یک تساوی برابر پرتغال کسب کند احتمال صدرنشینی‌اش زیاد است. البته مشکل فقط بردن اوکراین نیست و پرتغالی‌ها هنوز خطر صرب‌ها را هم حس می‌کنند. با این وجود آسان بودن بازی‌های آتی پرتغال (برابر لیتوانی و لوکزامبورگ) باعث می‌شود امشب تقریباً تکلیف‌شان را مشخص کنند. هرکدام از دو تیم که امشب برنده شود صعودش را قطعی خواهد کرد. این اتفاق با تساوی هم برای اوکراین رخ خواهد داد. تنها یک برد در ۶ بازی اخیر در کیف حاصل کار اوکراین بوده است. ۲ تساوی و ۳ شکست در سایر بازی‌ها نشان می‌دهد در خانه چندان هم تیم قدرتمندی نیستند. صربستان هم که به چیزی مثل معجزه نیاز دارد برابر لیتوانی قرار خواهد گرفت که در ۹ بازی گذشته ۸ برد و یک تساوی برابر آن داشته است.

گروه H؛ جنگ و فوتبال
فوتبال، سیاست و جنگ. هرقدر که بگوییم روح ورزش با جنگ و خونریزی منافات دارد، برخی اوقات اتفاق‌هایی در زمین فوتبال رخ می‌دهد و رفتار‌های احمقانه‌ای می‌بینیم که ما را شگفت‌انگیز می‌کند. مثل همین سلام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه برای رجب طیب اردوغان، کسی که استارت جنگ و خونریزی را در شمال سوریه زد. ترکیه تیم خوبی بود و خوب هم پیش رفته. برتری برابر قهرمان جام جهانی نشان داد دوباره تیمی ساخته‌اند در قد و قواره تیم یک دهه پیش. با این حال پس از برتری برابر آلبانی به حاشیه رفته‌اند. شاید اگر بگوییم در حال حاضر دوست‌نداشتنی‌ترین تیم ملی جهان هستند بیراه نگفته‌ایم. در هر صورت آن‌ها یک برد فوتبالی را به جنگ و خونریزی متصل کرده‌اند. از این داستان بگذریم و به نبرد استادوفرانس بپردازیم. پیش از شکست بازی رفت در استانبول، فرانسه ۴ بازی متوالی را برابر ترکیه برده بود. ترک‌ها تنها تیمی بوده‌اند که سال ۲۰۱۹ فرانسه را برده‌اند و خروس‌ها در دیگر بازی‌های‌شان پیروز شده‌اند. به نظر می‌رسد صعود دو تیم قطعی باشد و تنها چیزی که می‌ماند صدرنشینی است.

جایگاهی که فرانسوی‌ها به‌عنوان نایب‌قهرمان دوره قبل و قهرمان جام جهانی نمی‌خواهند از دستش بدهند. شاگردان دیدیه دشان در ۷ بازی آخرشان در سن‌دنی پیروز شده‌اند، اما ایسلند دوست‌داشتنی مثل دوره قبل خوب نبوده و به معجزه برای صعود نیاز دارد. البته شاید در بازی رودررو هم بتوانند خودشان را به ترکیه برسانند، چراکه بازی رفت را هم از ترک‌ها بردند. امشب دیدار آسانی برابر آندورا در پیش دارند که در ۶ بازی قبلی آن را برده‌اند.

منبع : خبرورزشی

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.