حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
امروز روز مبارزه جدی تر با قاچاق لوازم خانگی است
24 آگوست 2019 - 9:45
شناسه : 6754
بازدید 143
3

این روزها قاچاق لوازم خانگی به معضلی بزرگ در اقتصاد کشور و همچنین به بحرانی برای تولیدکنندگان تبدیل شده و موجب نگرانی عده کثیری از مردم و مسئولان کشور شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به داخل کشور افزایش یافته است، گفت: زمانیکه ورود کالای ساخته شده را […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها قاچاق لوازم خانگی به معضلی بزرگ در اقتصاد کشور و همچنین به بحرانی برای تولیدکنندگان تبدیل شده و موجب نگرانی عده کثیری از مردم و مسئولان کشور شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به داخل کشور افزایش یافته است، گفت: زمانیکه ورود کالای ساخته شده را حدود ۱۵ الی ۱۶ ماه پیش ممنوع کردند، کم کم ورود کالای قاچاق افزایش یافت.

سید مرتضی میری افزود: متاسفانه با آغاز مجدد تحریم ها ورود کالای قاچاق افزایش چشمگیری داشته و این اقلام قاچاق شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و لوازم خانگی کوچک می شود. البته قاچاق کالا مختص لوازم خانگی نیست و کالاهای دیگری نظیر شکلات، آدامس و غیره نیز در حال قاچاق به کشور است.

میری با بیان اینکه از شنبه ۲ شهریور ۹۸ قرار است با ورود کالای قاچاق به بازار برخورد شود، افزود: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده قرار است از روز شنبه برخورد با کالای قاچاق شدت جدی پیدا کند. حتی به شرکت ها اعلام شده است که اگر از قبل کالایی در انبار خود موجود دارند حتما در سامانه ثبت کنند. همچنین فروشگاه‌ها باید برای کالاهای موجود در انبار خود شناسه تهیه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، گفت: جلسه‌ای با جناب آقای محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات استان تهران در رابطه با موضوع کالای قاچاق خواهیم داشت. قرار است در این جلسه به بررسی راهکارهای جدید مبارزه با قاچاق کالا بپردازیم و ما نیز پیشنهادات خود را ارائه خواهیم داد.

مرتضی میری با اشاره به وضعیت نا مناسب رصد مبادی قاچاق کالا گفت : کالا به راحتی از مرزهای کشور وارد می شود و این بسیار تعجب آور است. یکی از دوستان بنده با وجود تحریم‌ها مجبور به تغییر محل سکونت و کار خود از دبی به تهران شد و طی نقل مکان نتوانست در دبی کالاهای دفتر و محل سکونت خود را بفروشد. تمامی کالاهارا بسته بندی کرد و تمام لوازم خانگی بسته بندی شده بدون هیچ مشکلی طی ۸ روز وارد تهران شد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه وقتی لوازم دست دوم را می توانند به راحتی قاچاق کنند گفت: در این شرایط قاچاق کالای نو نیز نباید هیچ مشکلی داشته باشد. اینکه چگونه این حجم از قاچاق وارد کشور می شود می تواند به حرفه ای شدن و البته بی پروا شدن قاچاقچیان نیز مربوط باشد.

وی در پایان افزود: ما نتوانستیم به درستی فرهنگ سازی کنیم و کالای خوب و با کیفیت ایرانی را به مردم معرفی کنیم و هنوز مردم به فکر تهیه کالای خارجی هستند. برای حل این مشکل نیاز به فرهنگ سازی در رادیو، تلویزیون، مطبوعات و حتی منبرهای مسجد است تا مردم در جریان کیفیت کالای ایرانی قرار بگیرند.

متاسفانه قاچاق کالا به ویژه لوازم خانگی در کشور در حال افزایش است. کشفیات ماموران مبارزه با قاچاق کالا گرچه جای تحسین دارد اما اینکه این حجم از قاچاق کشف شده چگونه وارد کشور می شود بسیار قابل تامل است، از طرفی باید به این نکته نیز توجه کرد که در این شرایط میزان قاچاق کشف نشده چقدر خواهد بود؟ قاچاق کالا جان تولیدکننده را خواهد گرفت و تمام زحمات دولت در جهت حمایت از تولید را بی نتیجه خواهد کرد. به نظر می رسد نوع برخورد با قاچاقچیان آنچنان که باید بازدارنده نبوده و باید برخورد قاطع تری با این افراد شود.

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.