حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
افزایش ارتباط ایران با هند
15 فوریه 2018 - 11:46
شناسه : 2532
بازدید 282
10

رئیس جمهور کشورمان در سفر هند خود با بیان این که این سفر به هند دارای دو بخش است، گفت: در بخش اول ورود به منطقه حیدرآباد است که عمدتا فرهنگی است و در آن دیدار با مسلمانان، علمای شیعه و سنی و ایرانیان و بازدید از مراکز تاریخی انجام می شود. در ادامه شرح […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس جمهور کشورمان در سفر هند خود با بیان این که این سفر به هند دارای دو بخش است، گفت: در بخش اول ورود به منطقه حیدرآباد است که عمدتا فرهنگی است و در آن دیدار با مسلمانان، علمای شیعه و سنی و ایرانیان و بازدید از مراکز تاریخی انجام می شود. در ادامه شرح این سفر را بخوانید.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه پیش از عزیمت به هند در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد روابط دو کشور را تاریخی و دیرینه توصیف کرد و افزود: ایران و هند روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی، علمی با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: مخصوصا زبان فارسی در کل شبه قاره هند که تا چند قرن پیش رایج ترین زبان های منطقه بود و مانند زبان فارسی هیچ فضایی را به وسعت شبه قاره هند برای ظهور و بروز خود پیدا نکرد.
رییس جمهوری گفت: علاوه بر روابط دو کشور در زمینه اقتصادی، فرهنگی، ارتباطات، فناوری ارتباطات، بهداشت و درمان، صنعت و کشاورزی ادامه داشته و خواهد داشت.
روحانی با یادآوری این که از مسائل مهم دو کشور، ترانزیت است، گفت: منطقه چابهار و اتصال هند به افغانستان و آسیای مرکزی برای این کشور مهم است و در این زمینه سند همکاری میان رییسان جمهوری ایران، هند و افغانستان امضا شده است.
وی افزود: اخیرا توسعه بندر شهید بهشتی با حضور مقامات 17 کشور افتتاح شد و بنا داریم ظرفیت چابهار را به 8.5 میلیون تن افزایش دهیم که در فازهای بعدی نیز مجددا افزایش خواهد یافت.
رییس جمهوری تصریح کرد:در چابهار و بندر و راه آهن این منطقه و اتصال آن به زاهدان برای هندی ها حائز اهمیت است.
روحانی خاطرنشان کرد: دو کشور درمورد مسائل منطقه نگرانی مشترک دارند از جمله مسئله تروریسم و هر دو کشور عضو مهم جنبش غیرمتعهدها هستند که در این سفر در این زمینه گفت وگو می شود.
وی با بیان این که این سفر به هند دارای دو بخش است، گفت: در بخش اول ورود به منطقه حیدرآباد است که عمدتا فرهنگی است و در آن دیدار با مسلمانان، علمای شیعه و سنی و ایرانیان و بازدید از مراکز تاریخی انجام می شود.
رییس جمهوری ادامه داد: بخش دیگر سفر در دهلی نو سیاسی و اقتصادی است، ایرانیان مقیم در هند سالیان طولانی در این کشور فعالیت می کنند و دانشجویانی که در آنجا حضور دارند با آنان دیدار می کنیم.
روحانی یادآور شد: مسیر روابط دو کشور در یک جهت مثبت و درستی قرار گرفته است و سفر نخست وزیر هند به تهران در توسعه روابط مهم بود و امیدوارم این سفر مکمل آن سفر باشد و آینده بهتری در روابط با کشورهای منطقه از جمله هند داشته باشیم.
وی افزود: این سفر رسمی به دعوت نخست وزیر هند انجام می شود و در پاسخ به سفر سال گذشته ایشان به تهران است.
وی ادامه داد: در این سفر علاوه بر ملاقات با نخست وزیر و رییس جمهویر و برخی مقامات دیگر هند، اسناد همکاری میان دو کشور به امضا می رسید.
رییس جمهوری اظهار داشت در این سفر کارآفرینان و تجار دو کشور نیز با همتایان خود دیدار خواهند کرد.
روحانی همچنین گفت: علاوه بر این در این سفر در جمع نخبگان هندی برای تشریح سیاست خارجی سخنرانی خواهم داشت و جلسات دیگری برای علمای اسلام و مسلمانان نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مقامات عالیرتبه هند صبح امروز سفر سه روزه خود به این کشور را آغاز کرد.
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.