حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اطلاعات ضروری برای خرید سرخ کن
18 فوریه 2019 - 9:46
شناسه : 5143
بازدید 309
7

قبل از خرید هر نوع لوازم خانگی بهتر است در مورد آن تحقیق کنید و متناسب با نیاز خود و خانواده تان بهترین را برای خرید انتخاب نمایید. در این مطلب برای شما ۱۱ مورد از نکات مهمی که باید قبل از خریدن سرخکن بدانید آورده ایم که با دانستن آن می‌توانید بهترین سرخکن مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

قبل از خرید هر نوع لوازم خانگی بهتر است در مورد آن تحقیق کنید و متناسب با نیاز خود و خانواده تان بهترین را برای خرید انتخاب نمایید. در این مطلب برای شما ۱۱ مورد از نکات مهمی که باید قبل از خریدن سرخکن بدانید آورده ایم که با دانستن آن می‌توانید بهترین سرخکن مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

1-چند نفر هستید؟

اگر تعداد افراد خانواده بیش از 2 نفر است، بهتر است ظرف روغن از نوع استوانه ای بوده و قطر آن در حدود 25 سانتی متر باشد تا بتوان به راحتی قطعات بزرگ غذا را در آن جای داد. ظروف روغن چهار گوش برای خانواده های کم جمعیت مناسب تر است.
عمق ظرف روغن باید حدود 15 سانتیمتر باشد. این عمق برای آن که روغن کافی در ظرف جای گرفته و مواد غذایی نیز به راحتی در آن شناور شوند، مناسب است. فراموش نکنید که روغن تنها باید نیمی از ظرف را پر کند. اگر ظرف روغن متحرک باشد، شست و شو و تمیز کردن آن به مراتب ساده تر خواهد بود.

2-در استفاده از روغن زیاده روی نکنید.

روغن باید نیمی از ظرف را پر کند و نکته مهم تر این که هیچ گاه بیش از حد مجاز روغن نریزید؛ چون ممکن است روغن سر ریز شود.

 

3-روغن سرخ کردنی بخرید

بهترین روغن برای استفاده در دستگاه سرخ کن، روغن های مخصوص سرخ کردن است؛ البته به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای صرفه جویی، دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید.

 

4-وقتی روغن کف می کند

حین کار با سرخ کن، شاید برخی مواقع با این که روغن را به اندازه کافی ریخته اید، باز هم روغن سرریز شود یا کف کند. علت اش می تواند وجود مواد غذایی آب دار یا نمک زدن به مواد غذایی، پیش از سرخ کردن باشد.

 

5-مواد یخ زده را داخل سرخ کن نیاندازید

با توجه به این که قرار دادن مواد یخ زده در روغن داغ، موجب کاهش دمای روغن و تغییر در زمان پخت آن می شود، بهترین راه این است که نه تنها برای محافظت از دستگاه سرخ کن، بلکه به دلیل سالم تر بودن این روش، مواد غذایی یخ زده را داخل روغن داغ قرار ندهید و آن ها را از قبل در آب گرم قرار داده یا چند ساعت قبل از پخت و پز از فریزر خارج کنید. با این حال، باز به دنبال مدل سرخ کنی باشید که بخش حرارتی آن بتواند دمای روغن را پس از ورود ماده یخ زده به آن، سریع بالا ببرد.

 

6-شست وشوی بهداشتی سرخ کن

برای شست و شو و تمیز کردن دستگاه سرخ کن، بایدتوجه داشته باشید که ظرف روغن متحرک باشد؛ زیرا در این حال امکان شست و شو و نظافت آن آسان تر می شود.
یکی از اجزای سرخ کن فیلتر آن است که کار بردش جلوگیری از پخش بخار و بوی غذا است.
این فیلتر کربنی نباید با آب تماس پیدا کند؛ زیرا باعث از بین رفتن خاصیت کربنی آن می شود؛ از این رو، توصیه می شود هنگام شست وشوی دستگاه، آن را از داخل درسرخ کن بیرون آورده و بعد دستگاه رابشویید.

 

7-سرخ کن آسانسوردار نخرید

سرخ کن می تواند در بسیاری از موارد کارآمد باشد، اما گاهی لازم است که قطعات غذا بدون سبد در ظرف روغن قرار گرفته و سرخ شوند. در این صورت باید از کفگیری که به ظرف صدمه نزند، استفاده کرد. توجه کنید که سبد باید جایی برای قرار گرفتن در بالای سطح روغن داشت باشد تا روغن اضافه مواد داخل آن خارج شود. در عین حال، سبدهای سرخ کن آسانسوردار زودتر از نوع دستی خراب می شوند.

 

8-میزان حرارت روغن را تنظیم کنید

پیچ تنظیم حرارت یا ترموستات دستگاه باید از 120 تا 180 درجه سانتی گراد را پوشش دهد. در مدل های جدیدتر، پنج تنظیم با تصاویری همراه است که کار انتخاب دمای مناسب را برای هر نوع ماده غذایی مشخص می کند.

 

9-به فیلتر دقت کنید

دستگاه سرخ کن باید دارای صافی هایی باشد که تعویض و تمیز کردن آنها ساده باشد. کار فیلتر، جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ شدن غذاست.

 

10-سرخ کن تایمردار بخرید

دستگاه دارای تایمر یا پیچ تنظیم زمان، می تواند کمک بسیار بزرگی باشد. تایمر حرارت را کنترل نمی کند و انتخاب زمان مناسب برایسرخ کردن هر چیز، بسته به سلیقه فرد است؛ اما این ویژگی موجب می شود که شما بتوانید زمان و حرارت را تنظیم کرده، بدون نگرانی به کارهای دیگر رسیدگی کنید و سپس غذای آماده را تحویل بگیرید.

 

11-چراغ های نمایشگر حرارت چشمک می زنند

دستگاه سرخ کن مطمئن، باید چراغ های نمایشگر داشته باشد. این چراغها در بعضی دستگاه ها تنها نشان دهنده روشن بودن دستگاه هستند؛ اما در دستگاه های جدیدتر، هنگامی که روغن به درجه مورد نظر برسد، روشن می شوند وآماده بودن روغن را اعلام می کنند. اگر دستگاهی دارای هر دوی این چراغ ها باشد، بسیار مطمئن تر خواهد بود.

منبع: آکا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.