حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
استراحت؛ حافظه را آماده یادگیری می کند
07 می 2018 - 19:10
شناسه : 3078
بازدید 306
4

خواب کافی برای حافظه و یادگیری چیزهای جدید بسیار موثر است. 10 دقیقه خواب کوتاه باعث می‌شود تا جزییات چیزی که یاد گرفته‌ایم را به‌ خوبی به خاطر بیاوریم. «محققان دانشگاه هریوت – وات در ادینبوروی انگلیس به این نتیجه رسیدند که سیستم حافظه با «فعال‌سازی مجدد» قوی می‌شود و برای این کار استراحت کوتاه […]

ارسال توسط :
پ
پ

خواب کافی برای حافظه و یادگیری چیزهای جدید بسیار موثر است. 10 دقیقه خواب کوتاه باعث می‌شود تا جزییات چیزی که یاد گرفته‌ایم را به‌ خوبی به خاطر بیاوریم.

«محققان دانشگاه هریوت – وات در ادینبوروی انگلیس به این نتیجه رسیدند که سیستم حافظه با «فعال‌سازی مجدد» قوی می‌شود و برای این کار استراحت کوتاه پس از یادگیری می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

به گفته «مایکل کرایگ» و «میکائیلا دِوِر» استراحت نه‌ تنها حافظه را آماده یادگیری چیزهای جدید می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد تا مطالب آموخته‌ شده را با ذکر جزییات، مجدداً به خاطر بیاوریم.

در این تحقیق از ۶۰ زن و مرد با سن متوسط ۲۱ سال خواسته شد تا به یک مجموعه عکس نگاه کنند. سپس از آنها خواسته شد تا فرق میان عکس‌های قدیمی و عکس‌های مشابه را بگویند. اگر آنها می‌توانستند جزییات و تشابه تصاویر را بازگو کنند، بدین معنا بود که حافظه بهتری دارند.

به گفته پروفسور کرایگ، آنهایی که پس از به خاطر سپاری تصاویر، استراحت کرده بودند، به‌ خوبی جزییات را بازگو کردند. البته به گفته کرایگ مکانیسم بازیابی خاطره هنوز مشخص نیست و نیاز به تحقیق بیشتر در این زمینه است.

جزییات این تحقیق در Nature Scientific Reports به چاپ رسیده است.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.