حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آیا اطلاعات وزن دارد؟
23 آگوست 2018 - 13:29
شناسه : 3712
بازدید 289
6

آیا یک هارد اکسترنال 3 ترا کاملا پر با یک هارد اکسترنال 3 ترا خالی اختلاف وزن دارد ؟ آیا اطلاعات وزن گوشی را بالا می برد ؟ همانطور که می‌دانید داده‌های دیجیتال بر روی حافظه‌های فلش نوشته می‌شوند. اما حافظه‌های فلش امروزی تفاوت زیادی با درایو‌های مکانیکی در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها دارند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

آیا یک هارد اکسترنال 3 ترا کاملا پر با یک هارد اکسترنال 3 ترا خالی اختلاف وزن دارد ؟

آیا اطلاعات وزن گوشی را بالا می برد ؟

همانطور که می‌دانید داده‌های دیجیتال بر روی حافظه‌های فلش نوشته می‌شوند. اما حافظه‌های فلش امروزی تفاوت زیادی با درایو‌های مکانیکی در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها دارند. در واقع درایو‌های جامد جدیدتر همچنین بسیار سریع‌تر و بهتر شده‌اند. بنابراین حتی باید انتظار این را داشت که درایو‌های جامد امروزی با کاهش قیمت مداوم به زودی به کامپیوتر‌ها وارد شوند.

جان دی کوبیاتویسز، دانشمند کامپیوتر از دانشگاه UC Berkeley در توضیح این مسئله به نیویورک تایمز گفته داده‌های ذخیره شده در واقع دارای وزن فیزیکی هستند. اما هر بایت از آن‌ها دارای وزنی یک اتوگرمی هستند که در مقایس گرم برابر با یک کوانتیلیون گرم است.

این موضوع به این خاطر است که حافظه‌های فلش از الکترونی‌های محصور شده برای تشخیص بین ۱ و ۰ استفاده می‌کند. بنابراین با اینکه نام الکترون‌ها تغییری نمی‌کند، اما همین که آن‌ها محصور شدند (یا اطلاعات ذخیره شد) مرحله انرژی بالاتر و بنابراین وزن بیشتری پیدا می‌کنند.

 

 

حالا که وزن اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه را بدست آوردیم، می‌توان حساب کرد که برای سنگین کردن یک آیفون به چه مقدار اطلاعات برای ذخیره شدن نیازمندیم. بر اساس قانون وبر، انسان زمانی می‌تواند تفاوت وزن دو وسیله در دست را حس کند که تفاوت وزن آن دو بیشتر از ۵ درصد باشد. همانطور که می‌دانید آیفون 6s (جدیدترین پرچم‌دار اپل) وزنی ۱۴۳ گرمی دارد. بنابراین ما به مقدار داده‌ای برابر با ۷ گرم برای متوجه شدن تغییر وزن دستگاه نیاز داریم. اکنون اگر بدانید که تمام اطلاعات بر روی اینترنت در حدود ۵ تریلیون ترابایت است، وزن پیش‌بینی شده برای این مقدار برابر با ۰.۲ میلیونم است که کمی بیشتر از ۱/۲ گرم به حساب می‌آید. مشخص است که این مقدار خیلی کمتر از مقدار ۷ گرم هدف ما است و برای ۵ درصد وزن اضافه کردن به آیفون باید کل حجم اطلاعات اینترنت را یک میلیون برابر کرد.

اطلاعاتی که خواندید بسیار خشک و پیچیده بودند اما از کل اطلاعات ریاضی قبل، ما یک ایده کلی بدست می‌آوریم:۵.۷ کوانتیلیون ترابایت از اطلاعات وزنی برابر با ۷ گرم دارد. اگر بخواهید این اطلاعات را ملموس‌تر کنیم می‌توانیم حافظه کلی یک انسان را مثال بزنیم که تخمین زده شده برابر با ۱.۲۵ ترابایت یعنی ۴ کوانتیلیون بار بیشتر و پر کردن حافظه ۴۰ کوانتیلیون آیفون 6s است. به عبارت دیگر، هر چقدر تصاویر و ویدیو که می‌خواهید بر روی دستگاه خود قرار دهید، چرا که از اضافه کردن وزن با ذخیره اطلاعات بیشتر بر روی دستگاه، فاصله بسیار زیادی دارید.

این مطلب از redit ترجمه شده.
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.