حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آشنایی با موتورهای جستجوی قیمت
31 ژانویه 2019 - 11:13
شناسه : 5024
بازدید 331
9

هر کسی اندکی با وب کار کرده باشد حتما گوگل را می شناسد.  گوگل موتور جستجویی است که به بررسی کلیه محتوای تولید شده در اینترنت را می پردازد و در نهایت نتایج خاصی را به جستجوکننده بر می گرداند. گوگل با خزشگرهایش ( کدهایی که به صورت مداوم برای بهبود جستجو و ارائه بهترین […]

ارسال توسط :
پ
پ

هر کسی اندکی با وب کار کرده باشد حتما گوگل را می شناسد.  گوگل موتور جستجویی است که به بررسی کلیه محتوای تولید شده در اینترنت را می پردازد و در نهایت نتایج خاصی را به جستجوکننده بر می گرداند. گوگل با خزشگرهایش ( کدهایی که به صورت مداوم برای بهبود جستجو و ارائه بهترین نتایج به جستجوگر) کمک شایانی به کاربران اینترنت کرده است تا در کمترین زمان ممکن به بهترین نتایج دسترسی پیدا کنند. البته گوگل تنها موتور جستجوی موجود نبوده است ما ایرانیها از دیرباز با yahoo هم آشنایی داریم.

موتور جستجوی قیمت : ایده کسب و کار و تبلیغات آنلاین

کارکرد فنی موتورهای جستجو تقریبا مشابه به هم است. اما اهداف کاربری موتورهای جستجو متفاوت است. مثلا گوگل و یاهو با هدف و کاربری عمومی طراحی شده اند اما موتورهای جستجویی هم وجود دارند که با هدف تبلیغات در فضای مجازی کدنویسی شده اند.

اینگونه موتورها بدین نحو کار می کنند که به جستجوی کالا و قیمت از میان هزاران فروشگاه آنلاین می پردازند و برای هر محصول  به تفکیک یک صفحه ی جدا درست می کنند و تمامی فروشگاه هایی که برای این کالا قیمتی درج کرده اند را در این صفحه با مشخصات مختصری از فروشگاه به نمایش در می آورند.

موتور جستجوی قیمت  به مثابه تالار قیمت

موتورهای جستجوی قیمت همانند تالار قیمت هستند و کارکردی مشابه بورس کالا دارند که فروشگاه های اینترنتی سعی می کنند که پایین ترین قیمت را در آن عرضه کنند . مشتریان و متقاضیان کالا هم از یک فرآیندی مشابه به مناقصه اقدام به خرید می کنند.

معضل تبلیغات فروشگاه های اینترنتی

وقتی که تعداد فروشگاه های اینترنتی رو به ازدیاد و فراوانی گذاشت و تمایل به فروش از طریق نت حتی برای تجار و کسبه سنتی هم بوجود آمد یکی از بزرگترین مشکلات تبلیغات و در دسترس مشتری بودن است.

این مشکل بیشتر با عنوان  دسترسی به صفحه اول گوگل مطرح می شود. گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجویی که تقریبا بیش از 97% مراجعه کنندگان از آن به فروشگاه های اینترنتی ورود پیدا می کنند.

موتور قیمت؛ راهی منطقی برای ورود به بازار

از میان راه های تبلیغاتی مختلف من جمله تبلیغات محیطی یا تبلیغات مجازی؛ هزینه تبلیغ در فضای مجازی بسیار پایین تر از فضای محیطی و واقعی است. البته اگر با انواع و اقسام تبلیغات این فضا آشنایی نداشته باشید تبلیغ شما در فضای مجازی عین خود آدمیزاد گم و گور می شود.

مقاله: آشنایی با روشهای مناسب تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی

معرفی چند موتور جستجوی قیمت

از معروفت ترین موتورهای جستجوی قیمت  می توان به ایمالز، کالاگرد، ترب ، این سو ، گردا ، ارزون یاب ، با ما  نام برد.

اشتباهات رایج در ارتباط با موتورهای جستجوی قیمت

کاربران فضای مجازی عموما در ارتباط با موتورهای جستجوی قیمت چندین اشتباه رایج انجام می دهند که تیتروار به آن اشاره می کنیم:

  • موتور جستجوی قیمت فروشگاه اینترنتی نیست. یعنی از آن نمی توانید کالا بخرید.
  • قیمت های موتورهای جستجوی قیمت الزاما قیمت های بروز و درستی نیست. چون یک ربات یا برنامه کامپیوتری می آید و می رود یک به یک صفحات محصولات فروشگاه های اینترنتی را می خواند و عملا قیمت اعلامی اش وابسته به قیمت فروشگاه های اینترنتی عضو است پس قیمتش؛ قیمت آنها ست و به احتمال زیاد قیمتش درست نیست.
  • به هنگام مقایسه قیمت از موتورهای جستجوی قیمت به قیمت نهایی خریدتان توجه کنید.
  • موتور جستجوی قیمت پایه اش بر مبنای تبلیغات است پس حواستان به ترفندهای تبلیغاتی این موتورها برای دستکاری قیمت یا اعلان قیمت محصولات باشد.
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.