حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آب پاکی وزیر بر دست بازار لوازم خانگی
24 نوامبر 2018 - 16:52
شناسه : 4512
بازدید 221
9

رضا رحمانی وزیر تازه به کرسی نشسته وزارتخانه صنعت آب پاکی را بر روی دست فعالان برندهای خارجی و بازار ریخت و اعلام کرد که ممنوعیت واردات لوازم خانگی داریم.   اطلاعات و آمار آقای وزیر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به […]

ارسال توسط :
پ
پ

رضا رحمانی وزیر تازه به کرسی نشسته وزارتخانه صنعت آب پاکی را بر روی دست فعالان برندهای خارجی و بازار ریخت و اعلام کرد که ممنوعیت واردات لوازم خانگی داریم.

 

اطلاعات و آمار آقای وزیر

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به پیشرفت صنعت لوازم خانگی در کشور افزود: این محصولات با وجود کیفیت برابر با محصولات مشابه خارجی در بسیاری از موارد قیمت هایی با یک سوم قیمت آن محصولات را دارند و بعد از افزایش تیراژ تولید، قیمت ها بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی تنوع و کیفیت محصولات لوازم خانگی داخلی را خاطرنشان کرد و گفت: فعالیت مستمر و موثر بخش‌خصوصی دلیل توسعه در صنعت لوازم خانگی است و در همین زمینه باید موانع برطرف شود که در این چارچوب وزارت صنعت پیشقدم خواهد بود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت محصولات جدید ارائه شده در این نمایشگاه را در سطح محصولات روز دنیا بویژه محصولات نام آشنای اروپایی دانست و گفت: از نظر تنوع هم نسبت به سال قبل تغییرات قابل توجه و چشمگیری در این نمایشگاه دیده می شود.

 

وی محصولات ارائه شده را برای رفع تمامی نیازهای خانوار کافی دانست و افزود: تولیدکنندگان داخلی قول داده اند که با تمام قوا در زمینه رفع نیازهای خانوارهای ایرانی تولید ملی را در حوزه لوازم خانگی افزایش داده و به وفور در دسترس مردم قرار دهند.

 

چهارصد واحد فعال

رحمانی خودکفایی در زمینه لوازم خانگی را نقطه عطفی در اقتصاد کشور معرفی کرد و با اشاره به کاهش قاچاق لوازم خانگی، از تشدید برخورد در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: با کاهش قاچاق در این زمینه بر اثر تشدید برخورد فرصتی استثنایی برای این حوزه با بیش از ۴۰۰واحد فعال به وجود آمده است.

 

وی با اشاره به وسعت حوزه لوازم خانگی اضافه کرد: نقش قابل توجه تولیدکنندگان لوازم خانگی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور غیرقابل انکار است و تمامی استان های کشور هم به نوعی با این صنعت درگیر هستند.

 

جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی به کشور

وزیر صنعت جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی به کشور را از جمله سیاست های حمایتی دولت از این صنعت برشمرد و گفت: کالاهای ایرانی در حوزه لوازم خانگی در شرایط تحریم محصولاتی قابل رقابت با برندهای خارجی تولید کرده اند.

 

وی در ادامه درباره خواسته های فعالان صنفی در حوزه لوازم خانگی گفت: بیشترین نکته ای که درخواست‌های فعالان این حوزه تاکید شده، تسهیل امور است. در زمان حاضر شرایط ایجاب می کند که بیش از گذشته در زمینه تولید فعالیت داشته و خدمت رسانی و تولید در هیچ صورتی نباید حتی در تعطیلات رسمی کشور تعطیل شود.

 

 

این عضو کابینه دولت بازارهای صادراتی را هدف بعدی در صنعت صادرات کشور عنوان و تصریح کرد: اگر تحریم محدودیت هایی را به کشور تحمیل کرده، فرصت هایی هم ایجاد کرده که پیشرفت در این صنعت از جمله آنهاست.

 

به گفته وی، کیفیت اکثر محصولات لوازم خانگی ایرانی در سطح کالاهای خارجی است و با تمرکز برروی توسعه این صنعت می توان علاوه بر پوشش بازار داخلی در بازارهایی صادراتی به خوبی درخشید.

 

رحمانی در عین حال با اشاره به تامین مواد اولیه تولیدکنندگان افزود: بخش عمده ای از مواد اولیه تولیدکنندگان در داخل قابل تامین است به طوری که محصولاتی نظیر پتروشیمی، فولاد و سایر مواد اولیه از این دست در داخل کشور تامین می شود و خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: تولید فولاد ۵ر۲، مس ۵ر۱ و آلومینیوم ۳ر۱ برابر مصرف داخلی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و توزیع هم تسهیل خواهد شد.

 

وزیر صنعت همچنین از تسهیل توزیع مواد اولیه وارداتی برای کالاهای ضروری مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: همه دستگاه ها به ویژه گمرک، بانک ها ودیگر نهادها باید شرایط را برای تولید کنندگان تسهیل کنند تا مشکلی برای تامین مواد اولیه تولیدگنندگان پیش نیاید و مردم در کمترین زمان بتوانند به مواد مورد نیار خود دست پیدا کنند.

 

وی همچنین در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما گفت: تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع لوازم خانگی در اولویت اقدامات است.

 

رحمانی با اشاره به اینکه در گذشته مشکلاتی برای تهیه مواد اولیه و قطعات برای صاحبان صنعت لوازم خانگی بوجود آمده­ است، افزود: در جلسه مشترک با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی مقرر شد­ اقدامات لازم برای تسهیل در واردات قطعات و ملزومات مورد نیاز این صنعت انجام شود.

 

وی گفت: مشکلاتی مانند ثبت سفارش، تخصیص ارز­ و مباحث گمرکی مسائل جزئی است و با همکاری دستگاه های مربوط قابل حل است.

 

وزیر صنعت با اشاره به اینکه دستگاه های مربوطه­ همکاری با صاحبان صنعت لوازم خانگی را تکلیف ملی بدانند و هرکجا هر کس می تواند مسائل مربوط را تسهیل کند، گفت: در حوزه تامین ارز برای واردات قطعات،­ هیچ مشکلی نداریم اما واردات لوازم خانگی را ممنوع کردیم.

 

وی توسعه و رونق تولید در بخش صنعت لوازم خانگی را در شرایط کنونی از فرصت های کشور دانست و افزود: محصولات و تولیدات داخلی سطح کیفی خوبی دارند و با­ کالاهای خارجی قابل رقابت است.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از صنایعی که در دوره جدید می تواند شکوفاتر شود و به بازارهای صادراتی منطقه راه پیدا کند، صنعت لوازم خانگی است، گفت: در شرایط کنونی رئیس جمهوری و دولت بطور جدی تقویت و حمایت از صنایع داخلی­ از جمله صنعت لوازم خانگی را پیگیری و حمایت می کنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.