حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
۶۱۰ محفل قرآنی در هیئات مذهبی استان کردستان
04 سپتامبر 2019 - 9:43
شناسه : 6997
بازدید 195
6

رئیس شورای هیئات‌ مذهبی کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم، گفت: امسال ۶۱۰ هیأت مذهبی در استان مراسم‌های عزاداری ماه محرم را برگزار می‌کنند. نورعلی خزاعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم، اظهار کرد: امسال ۶۱۰ هیأت مذهبی در استان در اجرای برنامه‌های سوگواری […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس شورای هیئات‌ مذهبی کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم، گفت: امسال ۶۱۰ هیأت مذهبی در استان مراسم‌های عزاداری ماه محرم را برگزار می‌کنند.

نورعلی خزاعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم، اظهار کرد: امسال ۶۱۰ هیأت مذهبی در استان در اجرای برنامه‌های سوگواری و عزدارای سرور و سالار شهیدان در سطح استان مشارکت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مبلغ و روحانی در هیأت‌های مذهبی در طول ایام محرم افزود: همچنین در این ایام اعزام ۲۵۰ روحانی غیر بومی را نیز داریم.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اظهار کرد: در نخستین جمعه ماه محرم نیز ۲۰ حسینیه آمادگی خود را برای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح شهرها و روستاهای استان اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ظرفیت بسیار خوب استان کردستان در مراسم عزاداری حسینی از مداحان بومی استان استفاده می‌شود، عنوان کرد: ۵۰۰ مداح استان کردستان آمادگی خود را برای اجرای مداحی در ایام محرم اعلام کرده‌اند.

خزاعی به تجمیع دسته‌روی عزاداری‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد: ۷۵ هیأت مذهبی تجمیع شده با کمک و پشتیبانی سایر هیئات مذهبی دسته‌روی عزاداری دارند.

وی به برگزاری ۴۵۰ روضه خانگی توسط مسئولان هیأت‌های مذهبی استان در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: روضه‌های خانگی در دهه دوم محرم برگزار خواهد شد و در دهه اول محرم در مساجد محوری و حسینیه‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان به شعار امسال عزاداری حسینی با عنوان «حب الحسین یجمعنا» اشاره و اعلام کرد: ۱۲۰ ایستگاه صلواتی ثابت در طول مسیر عزاداری برپا خواهد شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های ایام محرم را برگزاری محافل قرآنی در هیأت‌های مذهبی اهل تسنن استان عنوان کرد و افزود: ایام محرم ۶۱۰ محفل قرآنی در هیئات مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود .

خزاعی بیان کرد: امسال هشت نفر از پیر غلامان استان کردستان در همایش پیرغلامان کشور که در یزد برگزار می‌شود، حضور دارند.

وی از فعالیت ۱۴ اکیپ بازرسی ویژه محرم و فعالیت ۳۰ بازرس شورای هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان استان را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد و افزود: منشور ۲۰ گانه محرم جهت جلوگیری از بدعت و خرافه و آسیب‌های عزاداری به هیأت‌های مذهبی ابلاغ شده است .

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان یادآور شد: ادارات و متولیان فرهنگی در خصوص فضاسازی عزاداری محرم و نصب پرچم و علائم متناسب با ایام محرم همکاری ویژه داشته باشند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.