حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
وزارت دادگستری آمریکا DNA مهاجران در بازداشت را جمع آوری میکند
03 اکتبر 2019 - 12:33
شناسه : 8045
بازدید 175
6

دولت ترامپ در حال تلاش برای جمع آوری نمونه های DNA از صدها هزار نفر است که هر سال در بازداشت مهاجرت فدرال رزرو می شوند و نتایج را وارد یک پایگاه داده ملی جنایی ، گسترش بی سابقه استفاده از فناوری برای اجرای قوانین مهاجرت این کشور می کند. مقامات ارشد وزارت امنیت ملی […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت ترامپ در حال تلاش برای جمع آوری نمونه های DNA از صدها هزار نفر است که هر سال در بازداشت مهاجرت فدرال رزرو می شوند و نتایج را وارد یک پایگاه داده ملی جنایی ، گسترش بی سابقه استفاده از فناوری برای اجرای قوانین مهاجرت این کشور می کند. مقامات ارشد وزارت امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه گفتند که وزارت دادگستری در حال تدوین آیین نامه فدرال است که به مقامات مهاجرتی اجازه می دهد DNA را در بازداشتگاه ها در سراسر کشور که ​​در حال حاضر بیش از 40،000 نفر را در خود جای می دهد ، جمع کند. این اقدام باعث می شود هزاران پرونده جدید به F.B.I. که پایگاه داده گسترده DNA آن محدود به نشانگرهای ژنتیکی جمع آوری شده از افرادی است که در رابطه با جرایم جدی دستگیر ، متهم شده یا محکوم شده اند محدود شود. مدتهاست که برای جمع آوری سوابق DNA مهاجران تماس گرفته می شود تا به شناسایی جنایتکارانی بپردازیم که قبلاً در بازداشت مهاجرت بوده اند اما در غیر این صورت ممکن است برای مقامات شناخته نشده باشد. کنگره قانونی را در سال 2005 در اختیار مجموعه گسترده ای از داده های DNA قرار داد ، اما در این زمان معافیت برای محافظت از مهاجران اعمال شد.

یک مقام امنیت ملی روز چهارشنبه در تماس با خبرنگاران گفت که این معافیت منسوخ شده است و زمان آن رسیده است که آن را از بین ببریم. طرفداران مهاجر و حریم خصوصی گفتند که این اقدام نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را برای جمعیت در حال حاضر آسیب پذیر ایجاد کرده است. قوانین جدید به دولت این امکان را می دهد تا DNA را از کودکان و همچنین کسانی که در بنادر قانونی ورود به پناهندگی می کنند جمع آوری کند. این مدافعان هشدار دادند که شهروندان ایالات متحده ، که گاهاً بطور اتفاقی در زندان مهاجرت می شوند ، نیز می توانند مجبور به تهیه نمونه های DNA شوند. ورا آیدلمن ، وکیل کارمند آمریکایی گفت: “این نوع جمع آوری جمعی هدف از جمع آوری DNA از یکی از تحقیقات کیفری را اساساً به نظارت بر جمعیت تغییر می دهد. پروژه گفتار ، حریم خصوصی و فناوری اتحادیه آزادی های مدنی. وی گفت که به دلیل داشتن مواد ژنتیکی ارتباط خانوادگی را در بر می گیرد ، جمع آوری داده ها نه تنها برای افرادی که در بازداشت مهاجرت هستند بلکه برای اعضای خانواده آنها که ممکن است شهروندان ایالات متحده یا ساکنان قانونی باشند ، تأثیر دارد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت ترامپ اقدام به جریمه کردن گذرگاه های غیرمجاز مرزی کند ، حتی در مواردی که افراد به طور قانونی وارد کشور      می شوند ، مانند کسانی که خود را در بنادر قانونی ورود به کشور برای پناهندگی می کنند ، جنایتکارانه می شوند. با توجه به آن گروه ، که تحت قانون پناهندگی فدرال محافظت می شود ، یک مقام ارشد امنیت ملی روز چهارشنبه گفت: “جنبه جنایی برای این جمعیت وجود دارد.” عبور از مرز بدون اسناد و تلاش برای گریز از مقامات مرزی یک تخلف برای اولین متخلفین است.

   رییس جمهور آمریکا ترامپ غالباً به رغم وجود تحقیقات قابل توجهی که نشان داده شده است که مهاجران نسبت به شهروندان متولد بومی کمتر از این اقدام  می کنند ، به دنبال پیوند دادن همه مهاجران ، صرف نظر از وضعیت قانونی آنها ، با جرم و جنایت است.

ارین مورفی ، استاد دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک ، گفت: “ما یک بانک اطلاعاتی آماری نداریم که چه تعداد مشاغل مهاجران ایجاد می کند ، یا راه هایی که آنها جوامع ما را غنی سازند ،”تحقیقات جنایی ” اما اگر دولت راهی برای گفتن داشته باشد ،” این تعداد مهاجران است که ما با جرائم در ارتباط بوده ایم. “و این چیزی است که قبلاً به صورت غیرقانونی می بینیم ، ممکن است همه مزایای مثبت را از دست بدهیم.” مقامات امنیتی آمریکا که در مورد ابتکار جدید بحث کرده اند گفتند که ماموران مهاجرت می توانند ضمن رعایت حقوق  شهروندی و حریم خصوصی مهاجران ، به جمع آوری اطلاعات مناسب آموزش دهند.

آنها گفتند وزارت امنیت ملی اختیار جمع آوری DNA را دارد. اگرچه دیوان عالی کشور پی برد که حق مشروطیت در مورد حریم خصوصی در مورد همه افراد در ایالات متحده اعمال می شود ، صرف نظر از وضعیت مهاجرتی آنها ، تفسیر محدودتر از اصلاحیه چهارم در یک منطقه 100 مایلی مرز انجام شده است ، جایی که جستجوهای بدون شک حتی شهروندان آمریکایی مجاز هستند. مقامات دولت ترامپ جدول زمانی برای ارائه این آیین نامه ارائه ندادند اما گفتند که یک کارگروه به صورت هفتگی تشکیل جلسه می دهد تا هرچه سریعتر آن را معرفی کند.

کیتلین دیکرسون گزارشگر برنده جایزه Peabody مستقر در نیویورک است که مهاجرت را پوشش می دهد. او داستانهایی در مورد پناهندگی ، بازداشت و سیاست تبعید و همچنین برخورد با کودکان مهاجران در بازداشت دولت روبرو شده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.