حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
شریف، از اندروید خود رونمایی کرد
08 جولای 2019 - 8:58
شناسه : 6303
بازدید 266
22

هر پیشرفتی به چشم ما جذاب می آید. این که سیستم عاملی که با آن کار کنیم بومی و سازگار با فرهنگ و زبان ایرانی و فارسی باشد، شاید خیلی دور از ذهن به نظر می رسید. اما دانشجویان شریف این امر را تحقق بخشیدند. محمدجواد آذری جهرمی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام از طراحی […]

ارسال توسط :
پ
پ

هر پیشرفتی به چشم ما جذاب می آید. این که سیستم عاملی که با آن کار کنیم بومی و سازگار با فرهنگ و زبان ایرانی و فارسی باشد، شاید خیلی دور از ذهن به نظر می رسید. اما دانشجویان شریف این امر را تحقق بخشیدند.

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام از طراحی سیستم عامل بومی موبایل توسط دانشجویان دانشگاه شریف و نصب آن روی گوشی داخلی خبر داد.

در این ویدیو آمده است: «یک گروه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برای مقابله با تحریم های گوگل سیستم عاملی طراحی کرده که گوگل امکان حذف آن را ندارد.

برای اطمینان بیشتر کاربران ایرانی یک گوشی توسط جی ال ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می کند.

این سیستم عامل این امکان را به کاربران ایرانی می دهد که اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارهای خود را بدون نگرانی از تحریم های آمریکا، فعال کنند.»

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.