حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تاکسی های پرنده تا ده سال دیگر
30 ژانویه 2018 - 15:54
شناسه : 2317
بازدید 264
6

سیستم حمل و نقل آمریکا تا ده سال دیگر هوایی می شود یعنی روزانه شما می توانید مثل پرنده ها هر روز از محل کار به منزل را پرواز کنید و روزانه این کار را تجربه کنید. این تاکسی ها خودران است. مطالب بیشتر را از زبان دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی الاصل شرکت حمل و […]

ارسال توسط :
پ
پ

سیستم حمل و نقل آمریکا تا ده سال دیگر هوایی می شود یعنی روزانه شما می توانید مثل پرنده ها هر روز از محل کار به منزل را پرواز کنید و روزانه این کار را تجربه کنید. این تاکسی ها خودران است. مطالب بیشتر را از زبان دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی الاصل شرکت حمل و نقل آنلاین «اوبر» بخوانید.

 

دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی‌الاصل شرکت حمل و نقل آنلاین “اوبر” خبر از راه‌اندازی تاکسی پرنده در آمریکا ظرف 10 سال آتی داد.

 بلومبرگ: دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی‌الاصل بزرگترین شرکت حمل و نقل دنیا می‌گوید تاکسی‌های پرنده تا 10 سال آینده آسمان آمریکا را درخواهند نوردید.

وی پیش‌بینی کرد که تاکسی‌های پرنده قبل از پایان دهه آتی مردم را در شهرها جابجا خواهند کرد.

اگر از رفت و آمد روزانه با ماشین یا قطار خسته شده‌اید، پس حتما از شنیدن این که مدیرعامل شرکت اوبر پیش‌بینی کرده است که قبل از پایان دهه آینده، تاکسی‌های پرنده به طور رسمی فعالیت خواهند کرد، خوشحال خواهید شد.

خسروشاهی هفته گذشته در کنفرانس فناوری “طراحی زندگی دیجیتال”(DLD) در مونیخ گفت: مردم در دالاس و تگزاس با تاکسی‌های پرنده پرواز خواهند کرد. من فکر می‌کنم که نهایتا ظرف 10 سال آینده این اتفاق می‌افتد.

اوبر در مورد مفهوم خودروهای پروازی خود که آن را “اوبر ایر”(UberAir) می‌نامد، جدی است.

 

این آژانس موبایلی بین‌المللی با همکاری ناسا بر آن است تا مفاهیم ترافیکی را که برای پروازهای منظم تاکسی‌های پرنده خودران امکان‌پذیر و مورد نیاز است، توسعه دهد.

این شرکت همچنین در کنار ساخت وسایل نقلیه پروازی، در حال کار بر روی زیرساخت‌ها برای ایجاد مسیرهای ثابت بین نقاط کلیدی شهرها است.

اوبر آرزو می‌کند مشتریان از پروازهای سریع و امن در شهرها تنها با فشار یک دکمه لذت ببرند.

اوبر معتقد است که مفهوم “UberAIR” می‌تواند به مشکل ترافیک شهری و مسدود شدن راهها کمک کند.

خسروشاهی گفته است که این کارها به طرق مختلف انجام می‌شود. در قدم اول نیز آنها با تمرکز بر تاکسی‌های خودران، به سمت یک ناوگان حمل و نقل کاملا برقی حرکت خواهند کرد.

با این حال، با توجه به نیاز به گردآوری نقشه‌های بسیار دقیق سه‌بعدی از شهرها و شهرستان‌های هدف و بهبود سنسورهای لازم، این تکنولوژی هنوز حداقل 15 سال در پیش دارد.

کنفرانس DLD اولین حضور عمومی برای خسروشاهی بود که در ماه اوت سال گذشته در اوبر آغاز به فعالیت کرد.

رئیس اسبق شرکت “اکسپدیا” یک وظیفه واضح را پیش روی خود قرار داده است تا پس از یک سال، آسیب‌های وارده به شرکت ناشی از ممنوعیت فعالیت در لندن و ادعاهای سوءاستفاده جنسی در شرکت را ترمیم کند.

خسروشاهی از این کنفرانس برای صحبت راجع به سرویس تحویل غذای “Uber East” استفاده کرد و اظهار داشت که تا پایان سال تبدیل به بزرگترین سرویس تحویل غذا در جهان خواهد شد و در آن زمان، اوبر مجددا در لندن فعالیت خواهد کرد.

 

رانندگان تاکسی خارج از تالار کنفرانس تظاهرات کردند. در یک نامه سرگشاده خطاب به اوبر که توسط رانندگان تاکسی شهر مونیخ، اپراتورها، شرکت‌های تاکسیرانی و افرادی که ادعا می‌کنند اوبر نشان دهنده “نیمه تاریک دیجیتالی شدن” و شامل “نقض قانون” است، امضا شده بود، از برگزار کنندگان کنفرانس DLD خواسته شده بود تا خسروشاهی را لغو دعوت و اعلام کنند حضور او لکه ننگی را در این رویداد به نمایش می‌گذارد.

“استفی چرنی”، نماینده کنفرانس DLD پاسخ داد که خسروشاهی را بازخواست نخواهد کرد، بلکه ترجیحا می‌خواهد یک گفتگوی جنجالی با حضور مخالفان داشته باشد.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.