حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
برای حفاظت از ناخن ها چه باید میکنیم؟
18 اکتبر 2019 - 10:15
شناسه : 9730
بازدید 242
8

اکثر خانم ها دوست دارند دست هایی زیبا و ظریف داشته باشند زیرا به زنانگی آنها می افزاید ولی در بسیاری خانم ها به دلیل انجام کارهای روزمره منزل ناخن ها و دست هایشان در معرض آسیب قرار میگیرند ولی شما میتوانید با رعایت چندین نکته به سلامت و حفاظت و همچنین  به زیبایی دسنانشان […]

ارسال توسط :
پ
پ

اکثر خانم ها دوست دارند دست هایی زیبا و ظریف داشته باشند زیرا به زنانگی آنها می افزاید ولی در بسیاری خانم ها به دلیل انجام کارهای روزمره منزل ناخن ها و دست هایشان در معرض آسیب قرار میگیرند ولی شما میتوانید با رعایت چندین نکته به سلامت و حفاظت و همچنین  به زیبایی دسنانشان بیافزایید.

تغذیه سالم

ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند، همان پروتئینی که در ساختار موها نیز وجود دارد. برای اینکه ناخن‌های شما سالم و مستحکم بمانند، لازم است غذاهای غنی در پروتئین مثل گوشت و تخم مرغ را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین از خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز غافل نمانید، زیرا دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد ناخن‌‌های شما هستند.

مراقبت از ناخن‌ها

زمانی که به شستشوی ظرف‌ها یا لباس‌ها مشغولید، دست‌های خود را مستقیم در آب حاوی مواد شوینده فرو می‌برید. ترکیبات شیمیایی موجود در این مواد شوینده آسیب‌هایی جدی به ناخن‌های شما وارد می‌کنند. پس همیشه در حین کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. همچنین اجازه ندهید دست‌های شما برای مدت طولانی با مواد غذایی چسبنده در ارتباط باشند و برای سلامت ناخن‌ها در طول کار با اینگونه مواد دست‌های خود را مرتب بشویید.

ماساژ با سیر

یک حبه سیر را برش داده و به مدت پنج دقیقه به روی ناخن‌ها ماساژ دهید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. سیر تاثیر بسزایی در رشد و استحکام ناخن‌ها دارد.

ماساژ با روغن زیتون

ماساژ دادن دست‌ها و ناخن‌ها با روغن زیتون به صورت متداوم، باعث بر طرف شدن خشکی و شکنندگی و رشد کند ناخن‌ها می‌شود. روغن زیتون نه تنها رطوبت کافی ناخن‌ها را تامین می‌کند، بلکه باعث درخشندگی طبیعی و استحکام بیشتر ناخن‌ها شده و جلوه‌ای زیبا به دست‌های شما می‌بخشد.

غوطه‌ور کردن ناخن‌ها در شیر غوطه‌ور کردن ناخن‌ها در شیر گرم به مدت ده دقیقه و حداقل دو بار در هفته باعث باز شدن رنگ ناخن‌ها شده و آن‌ها را برای رشد بیشتر و سالم‌تر تغذیه می‌کند. ارزش

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.